Hej, har en MXZ XRS 600 E-tec 2010 som jag tycker ha presterat lite under förväntningarna förra säsongen motormässigt. Den har inte det där rappa jag vill känna när jag trycker på gasen samt att det tar lite väl lång tid innan den sticker iväg när jag stummar på gasen från stillastående. Även haft väldigt svårt att få upp den på rullen.
Ska byta matta i år och dreva ner den några kugg, har dock några frågor angående kuggbytet. Är det 13 eller 15 splines på 600 motorn och hur många kugg kan jag gå ner på lilla utan att behöva byta kedja? det är 25 nu på lilla och 45 på stora, kan jag gå ner på lilla och upp på stora för att slippa byta kedja?
Har ni några tips på hur jag kan förbättra prestationen på motorn utan att byta till 800? (Kommer inte hända denna säsong nämligen). Funkar verkligen slutburk?
Tacksam för svar!
Ska byta matta i år och dreva ner den några kugg, har dock några frågor angående kuggbytet. Är det 13 eller 15 splines på 600 motorn och hur många kugg kan jag gå ner på lilla utan att behöva byta kedja? det är 25 nu på lilla och 45 på stora, kan jag gå ner på lilla och upp på stora för att slippa byta kedja?
Har ni några tips på hur jag kan förbättra prestationen på motorn utan att byta till 800? (Kommer inte hända denna säsong nämligen). Funkar verkligen slutburk?
Tacksam för svar!