Irondog fortsätter att ge hintar:
No turbo. But....
1200 motorn har funnits sedan dödagar så det kanske är dags för en kompressormatad 900ace som ersättare??
Haha jo jävlar du.På riktigt så är väll 900ace inte gjord för fartentusiasterna och det lär vara dags för den första hybridskotern.. Jag drar på årets vildaste gissning och säger Skiddo Hybrid drive på 900ace.. de minskar cylindervolymen (men behåller namnet för det med någon form av magi räknar ut elmotorn och cylindervolymen till något som blir 900) halverar storleken på tanken, smäller dit ett batteri och en elmotor monterad i boggien.. Whablam och vi får åka i alla naturreservat.. Bromskraftsåtervinning och hela köret för den totala upplevelsen..
Det har varit en möjlighet på andra sidan pölen sedan länge.. räkna inte med det här i Sverige3-5 års garanti lät intressant, hoppas de kan bli verklighet även här och på alla modeller...
Dom har ju försökt å laborerat med 1503cc 4-tec kompressor motorn från sea-doo i skoter i över 3 år men får de ju inte å funka med kompressor i kyla då det isar igen så jag är tveksam!!!Irondog fortsätter att ge hintar:
No turbo. But....
1200 motorn har funnits sedan dödagar så det kanske är dags för en kompressormatad 900ace som ersättare??
Med den prissättningen skulle vi hamna på över 170 000kr här hemma om bilden stämmer.Bilde av T3 med 880 e-tec på dootalk