Ja jag har beställt på Oktan men vad man får för pris är inget jag diskuteras i ett öppet forum tyvärr =)
Letar du bästa pris Monumento så bör du nog beställa på Ebay direkt hem, går inte få bättre pris i Sverige än där. Skinz frontbåge t.ex kostar ca 1200 på Ebay.Nej men frågan var ju om det var ett bra pris inte vad du langade upp exakt. =O)
Pris är inte det viktiga, SERVICE vill jag ha bara det. Oktan har varit strålande för mig på det.Bara jag som tycker Oktan verkar ha lite dålig koll och svamla på en hel del?
Nu senast jag tänkte det var när jag såg på blocket de lagt ut en Freeride 154 2015, dvs grön
Ny för 153 400 kr sen skrivit i annonsen "Vid bokning av denna modell innan 31/5-2014 erhåller ni en värdecheck på 6.000:-" Och denna annons la de ut 16e Maj i ÅR.
Inte första gången de gör såna annonser. Ringer man dit nää vi har ingen 2015 freeride de är slutsålda sen länge.
Haha =)
Letar du bästa pris Monumento så bör du nog beställa på Ebay direkt hem, går inte få bättre pris i Sverige än där. Skinz frontbåge t.ex kostar ca 1200 på Ebay.
Oktan tar ca 2100 nu mitt i sommaren
http://www.blocket.se/jamtland/Skinz_Frontbage__Ski_doo___Lynx_57014391.htm
Oktan & andra ger inte bort sina saker de tjänar pengar på allt de gör fastän de säger du fått ett jätte bra pris. De gör precis som alla andra firmor =)
Ja Oktan måste va ett konstigt företag som vill tjäna pengar på grejjerna dom säljer =)Letar du bästa pris Monumento så bör du nog beställa på Ebay direkt hem, går inte få bättre pris i Sverige än där. Skinz frontbåge t.ex kostar ca 1200 på Ebay.
Oktan tar ca 2100 nu mitt i sommaren
http://www.blocket.se/jamtland/Skinz_Frontbage__Ski_doo___Lynx_57014391.htm
Oktan & andra ger inte bort sina saker de tjänar pengar på allt de gör fastän de säger du fått ett jätte bra pris. De gör precis som alla andra firmor =)
Inget mer vad jag vet.Säkert sagts tidigare, men det var väl inget annat än storleken på kylaren som ändrats på T3orna till 2016? Vilket var onödigt då lilla kylaren var tillräcklig för mig iallafall, eller var det någon som hade problem med kylningen?
Anledningen att dom minskade kylaren är för alla som räknar gram på skotern och ligger sömnlösa och grinar över vikten. Dom mår genast bättre om skotern är 1kg lättare men sedan bygger på minst det dubbla i is under körning tyvärr...Äger 2015 t3 163 svart 900km. Tunnel kylaren fungerar bra vid amerika puder och några grader minus. Detta är mina observationer:
1. Kallar ute temperaturer 15- 20minus puder bygger det ibland is slush i främre delen av tunnel (var kylare ej finns) 3" kammarna börjar ta i denna is och det blir trevliga vibrationer.
2. Vid sämre tillgång med Amerika puder typ några plus grader fortfarande mjukt snö. Beroende på körstil kan maskin gå varmare (Obs inte överhettad) men motorn kan "klippa" till vid gaspådrag, precis som en 2taktare kommer göra när motorn är lite varmare tillstånd. Aning detonation och knacksensor går in och klipper tändning.
Min slutsats är att korta kylaren inte räcker till och orsakar även ovanstående. Garanterat därför brp valde gå på många kylaren igen. 2015 t3 kunder borde få uppdaterat till långa kylaren. Men jag trorbrp väljer att mörka detta.
Ingen dålig skoter med ovan stående händer ibland. Inte okej sköter kostade 137 tusen plus utr. Brp ska ju vara prima kvalité menar dom.
Jag hade i princip samma upplevelse med min.Äger 2015 t3 163 svart 900km. Tunnel kylaren fungerar bra vid amerika puder och några grader minus. Detta är mina observationer:
1. Kallar ute temperaturer 15- 20minus puder bygger det ibland is slush i främre delen av tunnel (var kylare ej finns) 3" kammarna börjar ta i denna is och det blir trevliga vibrationer.
2. Vid sämre tillgång med Amerika puder typ några plus grader fortfarande mjukt snö. Beroende på körstil kan maskin gå varmare (Obs inte överhettad) men motorn kan "klippa" till vid gaspådrag, precis som en 2taktare kommer göra när motorn är lite varmare tillstånd. Aning detonation och knacksensor går in och klipper tändning.
Min slutsats är att korta kylaren inte räcker till och orsakar även ovanstående. Garanterat därför brp valde gå på många kylaren igen. 2015 t3 kunder borde få uppdaterat till långa kylaren. Men jag trorbrp väljer att mörka detta.
Ingen dålig skoter med ovan stående händer ibland. Inte okej sköter kostade 137 tusen plus utr. Brp ska ju vara prima kvalité menar dom.
Är det inne en "nyare" version av Summit SP alltså snik modellen?Alltså......Den här Burton modellen.... Vad fan är det för nåt? Vad är vitsen? "snowboardhållare"!?
Vem i ärlighetens namn har med sig brädan när man åker skoter? Ska man alltså kånka med sig snowboardskor mm mm (om man inte kör skoter i sånna), åka upp för en lång jävla backe, spänna på sig brädan, åka snowboard nerför backen... sen då? skotern står kvar där uppe och skäms, då ska man pölsa upp i djupsnön till den då? TILL FOTS!? (ifall inga polare hade lust att vänta tills man har spexat färdigt med bindningar,mössa,vantar,brillor osv och väl kommit nerför backen så man får skjuts upp), om man mot all förmodan vill åka snowboard också så går det ju att sitta på den när man kör... en "specialmodell" för snowboardåkare som kostar 147 långryggar känns sådär tycker jag.... och snälla säg för fan inte att den har värre dämpare och massa bättre saker än en vanlig summit för då brinner jag av! Jag vill inte att det ska stå Burton överallt på min skoter! Dessutom är den ju inte direkt snygg i färgsättning osv heller enligt mitt tycke. Det jag egentligen vill ha sagt är att om den har nånting som är bättre än motsvarande modell (förutom den geniala snowboardhållaren) så vill jag veta vad som gör den värd 147 papp tack
Kan ju inte vara en nyare version av SP, då SP också finns att köpa 2016...den verkar exakt likadan dessutom fast den är billigare och lättare än Burton modellen.....men jaja, som du säger så kan säkert nån ha nytta av den (jag är tveksam men...)Är det inne en "nyare" version av Summit SP alltså snik modellen?
Snowboard hållaren gissar jag är för att försöka utvidga kund kretsarna.
Tror absolut många Snowboard friåkare kan ha nytta av ett fästa så dom kan köra skoter i oändlig terräng och sedan gå upp för backen igen istället för att dom måste ta helikopter och sedan likt förbannat gå upp igen =) Inte allts en dum ide men en hel skoter som är en "Snowboard" skoter...ne...
Har för mig att jag sett att Amerikanerna låter skotern åka ned själv utan förare ibland alt två pers turas om att köra skoter och snowboardAlltså......Den här Burton modellen.... Vad fan är det för nåt? Vad är vitsen? "snowboardhållare"!?
Vem i ärlighetens namn har med sig brädan när man åker skoter? Ska man alltså kånka med sig snowboardskor mm mm (om man inte kör skoter i sånna), åka upp för en lång jävla backe, spänna på sig brädan, åka snowboard nerför backen... sen då? skotern står kvar där uppe och skäms, då ska man pölsa upp i djupsnön till den då? TILL FOTS!? ållaren)
Jojo, det köper jag... MEN! Själva modellen? Alltså samarbetet med Burton? Hur många märken finns det på brädor..? Ett helt gäng skulle jag säga! Gör en Summit med hållare för snowboard på då, men skit i att göra den ilag med ETT märke som ska stå över hela skotern!Har för mig att jag sett att Amerikanerna låter skotern åka ned själv utan förare ibland alt två pers turas om att köra skoter och snowboard
Är väl bara ett PR-stunt från båda företagen gissar jag. Åker man annat märke på brädan så är det ju bara köpa själva bräd-hållaren, passar på alla maskiner som har LiNQJojo, det köper jag... MEN! Själva modellen? Alltså samarbetet med Burton? Hur många märken finns det på brädor..? Ett helt gäng skulle jag säga! Gör en Summit med hållare för snowboard på då, men skit i att göra den ilag med ETT märke som ska stå över hela skotern!