Lynx 600 rs 2008 kända fel.

Viktormelin

Ny medlem
7 okt 2015
4
0
1
Tjena!
Är inne på att köpa en lynx 600 rs 2008 och tänkte kolla om ni kunde ge tips vad man ska kolla på vid ett eventuellt köp. Den jag är sugen på har rullat lite över 600 mil. Är det något speciellt man ska byta när dom har gått så "långt"? Är det något i motorn som är känsligt eller så?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Tack på förhand.

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
jag å en kompis har just köpt varsin jag en 09 han en 08. våra har väl gått mindre men vi räknar på att byta kolvar inför varje säsong iallafall renovera dämparna osv. Är väl ingen driftsäker maskin egentligen medtanke på varvena dom går på. soppa och olja är dom väl även duktiga på att dra. Vissa hörs ska kunna slita rem också. vet inte om flytande sekundär kom 2009 men de lär ju hjälpa endel.

Viktormelin

Ny medlem
7 okt 2015
4
0
1
jag å en kompis har just köpt varsin jag en 09 han en 08. våra har väl gått mindre men vi räknar på att byta kolvar inför varje säsong iallafall renovera dämparna osv. Är väl ingen driftsäker maskin egentligen medtanke på varvena dom går på. soppa och olja är dom väl även duktiga på att dra. Vissa hörs ska kunna slita rem också. vet inte om flytande sekundär kom 2009 men de lär ju hjälpa endel.
Aha okej, men är det den veven man måste fetta in eller hur är det med dom?
Dämpare och kolvar har jag förstått går hårt... Har kört ski-doo rs 600 och tycker det är roliga maskiner, känns nästan som att det är samma grejor?

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Aha okej, men är det den veven man måste fetta in eller hur är det med dom?
Dämpare och kolvar har jag förstått går hårt... Har kört ski-doo rs 600 och tycker det är roliga maskiner, känns nästan som att det är samma grejor?
veven lär behöva fettas. när var å hur vet jag inte. tar det till nästa säsong ;)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Kolla infästningen till motorkudden framför primär, har varit sprucken på många rs jag kollat på.