Tjena, jag har en renegade 800r -08 som jag fick lite problem med i slutet på förra året. Började med att jag inte fick i backen då den inte startade upp efter jag tryckte på knappen, blev även svårstartad då men gick som vanligt då den var igång.
Nu för någon vecka sedan då jag körde så dog den bara och vill inte starta igen, kollade och såg att jag nu inte får nån gnista på stiften
Tagit lös toppen och kollat cylinder och kolvar som såg bra ut. Gjort komptest och har 9kg på båda kall och 8 på båda varm. Tog lös förgasaren och kollade insugsgummit och ventilerna som även dom såg ut att vara i ordning. Börjar misstänka att det kan ha något med statorn eller cdi-boxen att göra.
Går det felsöka boxen eller måste jag pröva med en annan?
Och om det skulle vara statorn, är det svårbytt?
Nu för någon vecka sedan då jag körde så dog den bara och vill inte starta igen, kollade och såg att jag nu inte får nån gnista på stiften
Tagit lös toppen och kollat cylinder och kolvar som såg bra ut. Gjort komptest och har 9kg på båda kall och 8 på båda varm. Tog lös förgasaren och kollade insugsgummit och ventilerna som även dom såg ut att vara i ordning. Börjar misstänka att det kan ha något med statorn eller cdi-boxen att göra.
Går det felsöka boxen eller måste jag pröva med en annan?
Och om det skulle vara statorn, är det svårbytt?