Härligt! Hur är det med inkörningen? Går dom lite knepigt typ orent å lite svajigt? Antar att den kommer gå mer rent när man väl kommer ur inkörningen och kanske kännas mer pigg? Min låg på runt 45 % av inkörningen kvar å sen efter bara nå mil när jag kolla så står det inget om inkörningsprocenten? Ska den inte räkna ner till 0? Blev mycket frågor här men förhoppningsvis kan någon svara på dessa funderingarÄn så länge är jag mycket nöjd med min.
Ja de känns lite konstigt, broderns summit -17 räknade också ner till 0.Vi är flera som sett kring 60% inkörning kvar vid start för att vid nästa start varit borta. På min -17 summit vill jag minnas att den räknade ner till 0%
Haha jo så kan de väl vara ute nu ihelgen och tyckte den faktiskt gick ”renare” , nollade varven ett par gånger och såg att den varje gått klivit över 8000 uppåt 8300, blir till å ställa ner på ramperna, står på fyra nu. Men var ute å skuttade på en myr och vid ett gaspådrag så märkte jag av en kraftig ”böing” likt en enstånkad elan! Sen inga problem?Min hoppade även den från ca halvfärdig till klar. Misstänker att dom anställt någon från Microsoft att programmera räknaren, ni vet killen som brukar programmera räknaren som gissar hur länge en åtgärd i Windows ska ta, den brukar ju också gissa fel med några miljoner procent =D
Möjligt att den började gå liiite bättre när inkörningen var klar men det handlar om nyanser, min har gått bra från första start.
Justera INTE efter maxvarvsminnet utan gå på vad du ser på mätaren då du ger järnet. Känner du för det så har Dynamo Joe en lång utläggning om det på sin sida, läs den!Haha jo så kan de väl vara ute nu ihelgen och tyckte den faktiskt gick ”renare” , nollade varven ett par gånger och såg att den varje gått klivit över 8000 uppåt 8300, blir till å ställa ner på ramperna, står på fyra nu. Men var ute å skuttade på en myr och vid ett gaspådrag så märkte jag av en kraftig ”böing” likt en enstånkad elan! Sen inga problem?
Okej, tack för tipset!Justera INTE efter maxvarvsminnet utan gå på vad du ser på mätaren då du ger järnet. Känner du för det så har Dynamo Joe en lång utläggning om det på sin sida, läs den!
Fick klicka ner på trean långt innan inkörningen var klar, gränsfall att jag ska ner på tvåan om det är kallt, men fick å andra sidan upp på fyran igen i lördags då det var plusgrader.
Verkar som du fått din som du vill ha den Har en del dämpar-inställningar att göra på min, men som du säger, väldigt trevlig originaldämpning Riktigt robust å rejäl maskin!Nu är jag ingen lillkille och även skapligt stark så jag har inga problem få skidorna över diken och hål, gungar bara till och gasar med rätt timing så går det bra. Rullekörning överlåter jag till fjortisarna, jag håller till i riset och där funkar den kanoners för allt mellan att komma sig över fallna träd till att lyfta upp skidorna på stenblock.
På hårdspåret så nog reser den en decimeter eller två så länge jag håller in gasen, samma sak "opistat" men då är jag inte heller ute efter höga skidres så jag står ju inte längst bak och putar med röven heller =) Att tvärfå upp skidorna för ett hinder tycker jag inte är några problem nästan oberoende av hastighet.
Jag må säga att denna maskin har den bästa originalfjädringen jag tror jag någonsin provat, jag tyckte den skötte sig riktigt bra ur kartong. Antagligen så eftersom jag gillade den så är den i hårdaste laget för medelsvensson kan jag tänka.
Allt kan ju bli bättre så jag Har ändå bytt ut boggifjädrarna mot de hårdaste RS-fjädrarna jag hittat, (hade dom sen förr), och även satt dit ett par gamla RS framdämpare jag också hade på hyllan som är en cm längre då jag gärna har skotrarna höga fram.
Har även monterat Skinz kit för att flytta fram styrstången, det vill jag inte vara utan för allt smör i Småland nu när jag provat!