Då var fotstegen färdigsvetsade.
Det som är kvar nu är lite snabbputs och sedan ska då får hänga i pulverlacksungnen ca 12 timmar och ca 150grader för att varmåldras. Detta behövs för att aluminium blir mjukt när man svetsar det och det är många svetsar på ytterröret. Har man inte en ugn så får man bara ha lite mer framförhålling och svetsa ca 6månader innan man ska använda grejen då har styrkan gått tillbaks till ca 90% av ursprunget. Men ugn tar det bara ca 12 timmar...
Man ser även hur det är gjort bak vid dropbracketset. 2st rör som går över dom.
Legeringen är 6060. Sen dimension på yttrerröret 25x5mm och de smalare rören 15x2mm, sen plattstången mot tunneln 8x35.vad kör du för dimension samt legering på rören?
Går mig veterligen bara köpa lösa blad, korgen anser dom väll att den aldrig ska gå sönder. Och går den sönder pga av kolvras eller bensin något så brukar bladen också ryka så då är det ny komplett som gäller. Annars är det väll bara å maila till mototassinari och höra om man kan få köpe endast en korg.Helt otroligt värdelöst att oringstätningarna inte tål bensin teknikerna på v-force har nog drogproblem Jag menar att tillockmed jag som inte är tekniker skulle ju satt in silikonbaseraerade oringar som tål både bensin och etanol..
Men enfråga vart kan man köpa lösa reserv v-force korgar till sin maskin jag har nämligen fått sönder en rel ny v-force 3 korg och hittar inte reservkorg? Just nu kör jag två v-force korgar och en org korg med Boyesenblad .Jag bestyckar in varje cylinder för sig så de gör ingen skada men jag skulle vilka köpa en lös v-forekorg.
Jag hittar bara komplett sats med tre korgar till Thundercat.
Ja det stämmer bra att det kördes med vipec till pro-riden, och den ska passa även till axysen men det finns vad jag vet ingen som har fått ordning på styrningen till oljepumpen och avgasventilerna. Sen så blev vipec för polaris nerlagt för ett bra tag sedan så det är svårt att få tag på dessa. Sen är inkopplingen verkligen inte enkel. Sen strax efter att vipec kom så började man flasha om original ecu, men det är inget som är öppet för hemmafixare om man vill göra egna ändringar. Så när powercommander började med tändningsjustrering så är det egentligen det enda alternativet för hemmabyggen, sen finns dom även klara med map-sensor, så det bara är plug-and-play....Kul med uppdatering, tyvärr blir det ju mindre och mindre av det på forumet en fundering som du kanske redan förklarat i tråden, på din pro ride körde du ju med ViPec styrsystemet, finns inte den till axys 800an eller vad är anledningen till pc5? Lät ju för några år sedan som att vipec systemet var framtiden inom 2takt turbo