Ca 1900. Ska väl ligga på runt 1750 varm har jag för mig. Har monterat en laddtrycksmätare nyligen, men det borde ju inte ha någon påverkan.Hur hög tomg har den när den är nyss startad kall ?
Det är inte så enkelt att det inte riktigt blev tätt lr skada på slangen som du missade när du monterade mätaren?Ca 1900. Ska väl ligga på runt 1750 varm har jag för mig. Har monterat en laddtrycksmätare nyligen, men det borde ju inte ha någon påverkan.
vet inte, kan inte jätte mycket om bensinmotorer men du tänker på att läckage påverkar vacuum som påverkar tomgången?Det är inte så enkelt att det inte riktigt blev tätt lr skada på slangen som du missade när du monterade mätaren?
Leta luftläckage på insugssidan. Leta slangar som är lös/trasiga eller spricka i insugsgummi alt insugspackning som är väck. Sug även i slangen till turbomätaren för den kan va väck så de går suga åt sig luft den vägen. Om man suger eller blåser i turbomätare så ska de va tvärstumt åt båda håll. Luftläckage letar man med startgas eller sprayolja. Låt motorn gå på tomg och spruta startgas över hela insugssidan, om motorn reagerar på det så har du läckan där.
De va märkligt de löste sig? Att den inte pyser och fräser är pga att de bara är en 190 hk den laddar bara 0,45 bar och då är dem tyst. De är ju bra för då hör inte farbror blå det på 1km avstånd.En tanke som slog mig är att det inte är något wg ljud, hade en 270 innan, och den levde om rätt väl. Det är bara bow:en som pyser, ska det vara så? Ny maskin för mig, hittade den på blocket, med 130mil på mätaren.