Hej,
har idag en SKS 850 146 med 2,25" kammar som jag är riktigt nöjd med och har kört 350 mil senaste tre säsongerna, vill nu köpa en ny skoter och kommer troligtvis ha kvar SKS då den hittills visat sig extremt pålitlig.
Det blir en del led men värdesätter en lite tippigare skoter, har alltid SKS i smala läget vilket blir 39" med en 25kilos hund sittandes på tanken men carvar fint i puder. Då jag för det mesta åker utan mänskligt sällskap vill jag minimera fastkörningar och lyfta gristung touringskoter. Där jag åker är det ofta uppkörda leder så antingen buligt eller osladdad så man får bryta själv.
Läst att Shredder RE är bra på led enligt Sledtrax test, någon som kan delge sina tankar kring fjädring & kylning etc? Tänker 2,5" kammar och 146 mattlängd samt en justerbar fulruta (ruta ser märligt ut på g5) .
Var och kollade på Lynx Xterrain men gillade inte alls deras widebody chassie utan mountainmaskin är det jag vill ha. Etec i G5chassie känns lite tystare och pålitligare än Polaris?
Backcountry XRS kommer ju nästa år men vill helst inte vänta och den var ingen skönhet.
Är helt med på att det här inte är ledskotrar men värderar andra egenskaper högre än att pressa 100km/h i kurvorna... Vill ha lättbruten skoter med grymma dämpare kort sagt.
har idag en SKS 850 146 med 2,25" kammar som jag är riktigt nöjd med och har kört 350 mil senaste tre säsongerna, vill nu köpa en ny skoter och kommer troligtvis ha kvar SKS då den hittills visat sig extremt pålitlig.
Det blir en del led men värdesätter en lite tippigare skoter, har alltid SKS i smala läget vilket blir 39" med en 25kilos hund sittandes på tanken men carvar fint i puder. Då jag för det mesta åker utan mänskligt sällskap vill jag minimera fastkörningar och lyfta gristung touringskoter. Där jag åker är det ofta uppkörda leder så antingen buligt eller osladdad så man får bryta själv.
Läst att Shredder RE är bra på led enligt Sledtrax test, någon som kan delge sina tankar kring fjädring & kylning etc? Tänker 2,5" kammar och 146 mattlängd samt en justerbar fulruta (ruta ser märligt ut på g5) .
Var och kollade på Lynx Xterrain men gillade inte alls deras widebody chassie utan mountainmaskin är det jag vill ha. Etec i G5chassie känns lite tystare och pålitligare än Polaris?
Backcountry XRS kommer ju nästa år men vill helst inte vänta och den var ingen skönhet.
Är helt med på att det här inte är ledskotrar men värderar andra egenskaper högre än att pressa 100km/h i kurvorna... Vill ha lättbruten skoter med grymma dämpare kort sagt.