och vi hoppas ju att du aldrig har kört snabbare än 70 med din skoter.Jag måste säga att jag inte riktigt förstår en del av inläggen i den här tråden. Det verkar som att vissa tycker att, "lagen är kass, och därför behöver jag inte följa den". :stupid:
Konstiga lagar finns det gott om, men för den skull så gäller dom ju ändå. Ändra lagar gör man inte genom att skita i dom. Det bevisar bara att lagen behövs. Det bevisar nämligen att, det finns folk som inte fattar bättre, och då måste vi ha en lag. :bootyshake:
Vi har ju dessutom en ny lag som utreds för snöskoter, nämligen hjälmtvång. För de flesta av oss spelar inte det någon roll, eftersom vi redan använder hjälm. Intill nu har man, även från de styrandes sida, ansett att det inte behövs någon sådan lag men, nu är den på gång. :aetsch:
Anledningen till att man förlorar behörigheten att köra snöskoter är att, man har ju fått den "gratis" som en övergångsregel. Detta utan att behöva bevisa att man har någon som helst aning om vilka lagar och bestämmelser som gäller. När man då förlorar lappen så har man ju bevisat att man skitit i vad som gäller i på vägarna. Vad är det då som säger att man bryr sig om vad som gäller i terrängen? Då är det nog "på sin plats" att man får bevisa att, man vet vad som gäller, när man kör snöskoter. :hmmmm:
och inte laddar ner musik, pissar utomhus
finns mer än en lag som man bryter mot dagligen som du kanske förstår.
viktigt för dig men kanske inte andra?
jag har skoterkort