Höjjde skotern lynx rave 670 -93 vad gjorde jag för fel???

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hej! jag å en polare skulle höjja boggien på min skoter och vi gjorde som vi trodde skulle funka! sänkte ner boggien ca 10cm bak å lät den vara orörd fram ! jag fick ett tufft utsende som jag ville ha! MEN dämparen bottnar bara jag sätter mej på skotern . Vad har jag gjort för fel??? för så va den inte innan jag höjjde den ..

Bilder kommer inom kort ..

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
EasyRide...

1. Mät vad du hade för original C-C mått på boggie infästningarna innan modifieringen. ( alltså mellan Främre och Bakre fästpunkterna för boggien i chassiet )

2. Det C-C måttet du fått fram skall du nu överföra på din hemma tillverkade Dropbracket, du markerar och borrar nytt hål.
( Det kommer inte att skilja så speciellt mycket i mått mätt, men det gör definitivt skillnad på hur boggien beter sig. )

3. Flytta nedre knäleds fästet till det bakre hålet i boggie skenan.

"Klicka" på bilden:

.

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Sv: EasyRide...

1. Mät vad du hade för original C-C mått på boggie infästningarna innan modifieringen. ( alltså mellan Främre och Bakre fästpunkterna för boggien i chassiet )

2. Det C-C måttet du fått fram skall du nu överföra på din hemma tillverkade Dropbracket, du markerar och borrar nytt hål.
( Det kommer inte att skilja så speciellt mycket i mått mätt, men det gör definitivt skillnad på hur boggien beter sig. )

3. Flytta nedre knäleds fästet till det bakre hålet i boggie skenan.

"Klicka" på bilden:

.

Okey! jag får prova det :) nu blev ja nyfiken! varför flytta knäleden :)??

men om jag ha fattat rätt så ska CC va samma som innan moddning?

MVH

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se

Okey! jag får prova det :) nu blev ja nyfiken !

1. Om jag ha fattat rätt så ska CC va samma som innan moddning ?

2. Varför flytta knäleden :) ?

MVH
1. JA !, Den gula punkten på bilden symboliserar det nya hålet som du kommer att borra i dina dropbrackets.
Hålet kommer mao. att förskjutas framåt

2. Du kan läsa dig till svaret i denna tråd :
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=11871
Där hittar du för övrigt även en del annat matnyttigt till din Cobra med stål chassie.

.

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall

1. JA !, Den gula punkten på bilden symboliserar det nya hålet som du kommer att borra i dina dropbrackets.
Hålet kommer mao. att förskjutas framåt

2. Du kan läsa dig till svaret i denna tråd :
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=11871
Där hittar du för övrigt även en del annat matnyttigt till din Cobra med stål chassie.

.
Tackar! fixade till den idag, fick nog till det hyffsat tror jag.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
mjaa nog bör det hålla, och om det inte gör det så skulle det ju inte ta lång tid att göra kraftigare fästen utav kraftigare material :)

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Sv: Resultat ?

:hahaha:
widell1111

Ta nu och berätta resultatet efter att du gjorde så som jag beskrev att du skulle göra....

Blev det bra eller inte bra ?

.
Ja det blev bra ! känns dock som om dämparen behöver en översyn ... kan slänga in nån bild framöver !