Lynx RE 08 - Skidres

exception

Medlem
25 mar 2008
10
0
1
Hassela
Undrar om det finns något sätt att få maskinen att resa sig mycket lättare, remmen i boggin är satt i det lägsta fästet så att den blir så lång som möjligt, kan jag göra något med centraldämparen för att den ska gå upp lättare? och hålla sig uppe.

exception

Medlem
25 mar 2008
10
0
1
Hassela
Jo ^^ den går ju upp om det är rätt före, men det känns nästan som att det tar stutt och sen går den ner igen. Jag undrar om det är något man kan göra som den är, utan att byta något dvs, typ hårdare dämpare, elr ta bort klackarna, om REn ens har några det vet jag inte.. tips tack ^^

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jo ^^ den går ju upp om det är rätt före, men det känns nästan som att det tar stutt och sen går den ner igen. Jag undrar om det är något man kan göra som den är, utan att byta något dvs, typ hårdare dämpare, elr ta bort klackarna, om REn ens har några det vet jag inte.. tips tack ^^
Nej dom har inte stoppklackar.. Samma på min rcg boggie, finns inte stoppklackar och balataremmen är ojusterbar..

Men testa spänn den främre dämparen lite =)

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jao, går inte den där fullt tillräckligt på rullen redan? :hmmmm2:

Sorry OT.

Max_K: Har du drevat ner din?

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
43
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
om du redan har släppt på "balataremen" så kan du
släppa på fjädern till den bakre dämparen så att den "sätter sig" mera vid acc
alt: äta mycket flott, smör och andra gosiga saker under sommaren och köra ståendes på bågen nästa vinter så ska du se att du kommer at få åka på rullen;)

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
du kan omöjligt få samma sorts res på en pps boggie som i en rcg boggie.
men släpp balatorremmen till max släpp bakre dämparn och spänn den främre.
du kan få res men den vill gärna gå ner på marken igen ganska fort.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
du kan omöjligt få samma sorts res på en pps boggie som i en rcg boggie.
men släpp balatorremmen till max släpp bakre dämparn och spänn den främre.
du kan få res men den vill gärna gå ner på marken igen ganska fort.
Vänta nu.. Jag frågade inte efter res till min rcg boggie. Utan gav bara exempel från min boggie.