V-kit xp 800

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
sitter nu och kikar runt lite på variatorkit.
så jag undrar lite vad ni här på forumet har satt på era xp800.

hade vela ha lite åsikter om vilket jag ska införskaffa.
och snälla svara inte köp det de är bäst utan berätta varför jag bör välja just det. och inte för att eran kompis kusins kompis har det utan jag vill veta vad just DU tycker.

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Cudneyracing har bra kit. Brorsan har ett sånt på sin summit 800ho. Jag har själv kört den skotern mycket både innan och efter och herregud vilken skillnad. Vet ingenting om andra kit men cudneyracingkiten är absolut inte dåliga. Det har justerbara viktpinnar så det är ju ett plus. Tycker du ska sattsa på ett sådant. Brorsan köpte sitt kit här.http://www.snoperformance.se/Index1.htm Dom har kit till xp800.

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Om du äger en originalbestyckad Bombardier-maskin och bara längtar efter mera ös, att då investera i ett variatorkit från Cudney Racing är det absolut bästa du gör…
Du kommer inte att bli besviken, du kommer att häpna över hur bra din maskin nu går och önska att du gjort detta tidigare.
Efter att ha testat kit-en på både Ski-Doo och Lynxar så vet vi att de fungerar riktigt riktigt bra.
T.e.x så monterades ett kit på en Summit 700 -00 vilken med lätthet åkte ifrån en original Renegade 800 H.O -04.
[/FONT]​

Last edited:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Kan bara hålla med ett V-kitt i bombardier skotrar är som skillnaden mellan natt och dag. Eftersom Bombardier har alltid å tydligen fortfarande varit totalt värdelösa på att bestycka variatorer.​

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Kan bara hålla med ett V-kitt i bombardier skotrar är som skillnaden mellan natt och dag. Eftersom Bombardier har alltid å tydligen fortfarande varit totalt värdelösa på att bestycka variatorer.​
som sagt var inte det jag frågade. jag frågade om vad andra tycker om kit och inte nån som är inne bara för att smutskasta ski doo.

håll er till tråden är ni snäll

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Smutskasta skidoo? jag sa att Variatorkitt är nog bland det bästa trimmet och särskillt cudney som nämnts tidigare. Det jag sa var att det lönar sig särskillt bra till bombardier eftersom deras varitorsetup är kass från fabrik...

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Cudneyracing har bra kit. Brorsan har ett sånt på sin summit 800ho. Jag har själv kört den skotern mycket både innan och efter och herregud vilken skillnad. Vet ingenting om andra kit men cudneyracingkiten är absolut inte dåliga. Det har justerbara viktpinnar så det är ju ett plus. Tycker du ska sattsa på ett sådant. Brorsan köpte sitt kit här.http://www.snoperformance.se/Index1.htm Dom har kit till xp800.

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Om du äger en originalbestyckad Bombardier-maskin och bara längtar efter mera ös, att då investera i ett variatorkit från Cudney Racing är det absolut bästa du gör…[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Du kommer inte att bli besviken, du kommer att häpna över hur bra din maskin nu går och önska att du gjort detta tidigare.[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Efter att ha testat kit-en på både Ski-Doo och Lynxar så vet vi att de fungerar riktigt riktigt bra.[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]T.e.x så monterades ett kit på en Summit 700 -00 vilken med lätthet åkte ifrån en original Renegade 800 H.O -04.[/FONT]
Tycker att jag svarade rätt bra på frågan

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Smutskasta skidoo? jag sa att Variatorkitt är nog bland det bästa trimmet och särskillt cudney som nämnts tidigare. Det jag sa var att det lönar sig särskillt bra till bombardier eftersom deras varitorsetup är kass från fabrik...
som sagt håll dig till tråden annars skriver du inget.
vill ha vettiga svar som vissa har redan gjort.

har kika på cudney kitet.
nån annan som har ett annat förslag som ni provat ?

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
känns som att man vill ha justerbara vikter.
klart är ju inget måste men alltid skönt att kunna vikta om den om det blir andra förhållanden

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
jo jag köpte mig ett cudney racing kit.
dock ska jag sälja iväg det då det blir en 600RS istället för en 800.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kompisen testade sitt Dynamoe joe kit häromdan... iof bara en sväng på åkern men sa att det var bättre hugg...
Ska sätta i mitt kit bara jag får hem skotern efter drivaxelbytet...
Sen blir det riktig testning...

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
jag hann inte ens prova mitt kit så det ligger helt nytt i kartong och väntar på köpare.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Hur mycke vill du ha för kittet?
kring 2400.
men ta sånt över PM och gå tillbaka till topic annars blir det bara livat.

TOPIC:
dom säger att cudney racing kittet ger mer acc än dynamo joes kit men joes kit har mer backshift.