Batteriet behöver du inte ta lös.
* Slacka mattan max.
* Ta bort handbromsen, ta bort bromsoket, ta bort bromsskivan.
* Har du back så lossa staget vid 'vinkel-länken'.
* Öppna tapppluggen (i bandtunneln under drivaxeln) och tappa ur oljan.
* Lossa den lilla bulten mitt i kåpan (10mm skalle)
* Lossa bultarna som håller fast kåpan. (tror det är 3 med 12mm skalle och 2 med 14 skalle)
* Lirka lös kåpan, ena kylslangen kan vara lite ivägen, du måste nu lossa 'vinkelänken' så du kan vinkla ut backlänkaget i lådan.
* lossa kedjesträckarens bult och ta ut kedjesträckaren.
* Ta lös det yttre backväxeldrevet, finns en pyttefjäder bakom, skall finnas en bricka utanpå.
* Lossa nedre drevet, håll koll på var/hur brickorna sitter.
* Du borde kunna ta ut kedjan genom att lyfta den ovanför kuggarna är uppe, ta samtidigt bort det inre backväxeldrevet.
* Dags att lossa stora muttern för det mindre drevet, be någon polare att hålla fast sekundären. Kom ihåg hur brickorna sitter.
* Lossa sekundären (kom ihåg hur brickorna sitter)
* Lossa 3 bultar som håller fast kedjehuset.
* Dra lös kedjehuset (skall gå ganska lätt).
* Lossa hylsan som nyper fast lagret vid sekundären.
* Lossa låsklipset som håller fast lagret.
* Banka ut sekundäraxeln, ha en träklabb så du inte skadar något.
* Bara och ta lös lagren och trycka i nya.
* Gör precis tvärtom så är allt på plats igen.
Gjorde detta igår kväll då jag skulle byta matta + montera extrosar, tar ca 30 minuter.
Kolla drivaxelnlagren när du nu har upp allting.