Dynhöjare - Mountain Cat

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Finns det någon här som vet vart man kan köpa en dynhöjare? Ser ut som en kil som man sätter under dynan. Har sett en nånstans men kan inte komma på var, vet bara att det var en Amerikansk/Kanadensisk sida.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ska jag höjja dynan ska jag ha nått sånt här. Är mkt jobb att ta loss dynan å tanken för att sedan behöva kapa av plattan som går från tanken in i dynan, isf är de ju lika bra att jag skaffar en Boss dyna.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Han som har köpte min Zr har gjort en boss a like dyna. De e ju samma tank å dyna på dom som på din.

Har tyvärr ingen bild på den. Men är de inte bara att kapa av plattan som dynan sitter på å sen göra en egen dyna på den..å lägga orginal åt sidan ??

Blir inte så mycket mer jobb på den än på nån annan.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Borde väll bara vara att blåsa ihop en ram med svetsen och sedan fästa dynan i den.
Har svårt att tänka mig att det är skönt att köra med sån där lutningen på dynan som de där "höjningsblocken" gör.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag hade en 03as Zr och där var inte dynan avtagbar. Eller du måste ta bort tanken,ta lös dynöverdraget.

Men vet inte hur de e på 03ans MC. King Caten har ju löstagbar dyna. Det är ju ett stort fack under den dynan så den tar du ju av på 3sek typ.

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Ska jag höjja dynan ska jag ha nått sånt här.
Jag funderade på en sk "seat wedge" till min mountain cat -01 tidigare, men efter att ha provat en zrt med en sådan av hemmabyggd modell ändrade jag mig..
Upplevde att man fick sitta och "spjärna emot" hela tiden vid sittande körning..

Fjällan har däremot en variant på sin 800a -02 som jag gillar skarpt..
Man blir inte alls lika trött i benen vid ledkörning eller vid mycket växlande mellan stående och sittande...
Den tar kort sagt tillsammans med ett högre styre bort lite av "gammal" skoter känslan..

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jag bad Tord Sundin i ström att bocka till plåtar i kil efter måtten jag själv kollat med skotern, (lossade dynan och pallade upp den som jag ville ha och måttade.) sidostycken och bakstycke, sen var det bara att svetsa ihop, staga lite, finputsa någon kant, lacka montera på dynan och sen skruva fast hela klabbet i bandtunneln. bild på skotern finns i strömsundstråden. http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=20350&page=4

snabbt, lätt och otroligt billigt