Orginalverktyg och instruktionsbok

sudde75

Ny medlem
13 dec 2008
4
0
1
Hej allihopa, jag har precis inhandlat en 05:as Polaris Edge trail touring DLX. Den hade gått 13 mil och var grymt fin. Hur som helst.
Har Polaris slutat med sina små verktygskit. I mina äldre polarisar har det alltid funnits en liten låda med tändstiftsnyckel och sånt men jag kan inte hitta nåt sånt på den här.
Jag kan ju vara blind och inte hitta det bara så om nån har en nyare polaris och vet att det brukar följa med så säg bara var jag ska söka.
Sen undrar jag om det går att beställa en instruktionsbok till densamme, isåfall varifrån.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa, nog ska du ha en verktydslåda, speciellt då det är en touring. 440-modellerna och XR 800 tror jag inte hade det men det är ju rena crossmaskiner så.

Har du inte det i facket längst bak i dynan?? Farsan har det på hans 600 Classic Touring -01. Ovanför lyset alltså.. Borde finnas sånt fack även på nyare.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Vet då iallafall minst en handlare som tar verktygen själv vid ihop monteringen av skotern eller iallafall har gjort.

Sen kan man få köpa satsen av honom fast den igentligen ska följa med skotern vid köp. Har varit så på minst 5st maskiner från samma handlare kan jag själv intyga sen hört av fler att det varit på samma vis.

skoters

Medlem
1 feb 2007
22
0
1
Arjeplog
Hej allihopa, jag har precis inhandlat en 05:as Polaris Edge trail touring DLX. Den hade gått 13 mil och var grymt fin. Hur som helst.
Har Polaris slutat med sina små verktygskit. I mina äldre polarisar har det alltid funnits en liten låda med tändstiftsnyckel och sånt men jag kan inte hitta nåt sånt på den här.
Jag kan ju vara blind och inte hitta det bara så om nån har en nyare polaris och vet att det brukar följa med så säg bara var jag ska söka.
Sen undrar jag om det går att beställa en instruktionsbok till densamme, isåfall varifrån.
Lyft på det svarta locket på oljetanken. Där ska verktygen ligga.
Instruktionsbok kan din ÅF fixa.

sudde75

Ny medlem
13 dec 2008
4
0
1
Lyft på det svarta locket på oljetanken. Där ska verktygen ligga.
Instruktionsbok kan din ÅF fixa.
Tusen tack, tittade och provslet i det där svarta locket i början men tog inte i tillräckligt för att den skulle lossna, tänkte mest att det var en "utseendedetalj".
Men de låg där.
Kanon