Segt att styra.. [ Bilder ]

R

Robin

Vad är det där för stag du har imellan klossarna? Har inget sådant på min Pro xr och det funkar askalas..
Plocka bort det och montera klossarna längre bak.
Hade absolut inte plockat bort klossarna helt, sliter enormt på dämpare och du får helt fel dämpning geometri.

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Vad är det där för stag du har imellan klossarna? Har inget sådant på min Pro xr och det funkar askalas..
Plocka bort det och montera klossarna längre bak.
Hade absolut inte plockat bort klossarna helt, sliter enormt på dämpare och du får helt fel dämpning geometri.

Okej.. jag måste ha staget imellan klossarna för annars kan jag inte fästa klossarna.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Fimpa staget och fäst klossarna med bult och bricka.

Ser ingen anledning till att ha en sån där idiotisk lösning monterad.

R

Robin

Tror nog faktist att dina klossar är omvända, den där med staget ska du ha vid de främre klossnarna och de främre klossarna ska vara bak.

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Tror nog faktist att dina klossar är omvända, den där med staget ska du ha vid de främre klossnarna och de främre klossarna ska vara bak.

Jaa var nyss ute och kolla det kan stämma helt rätt! tack så mycket!:beer:

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Varför provar du inte att justera skidtrycket endast med balataremmarna innan du börjar labba med fjädringsgeometrin?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
För att man vill få bort slacket som är original, och det är bevisat att allting blir mycket bättre med en omflyttning. :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: Segt att styra..

Okej, är det så på 440modellerna kanske?? X2 och XR har väl alla 2 hål?? Iaf alla jag sett. Nu blir jag osäker.
Han har en ProX endast, då är det bara 1 hål. Vilket jag också trodde det var på ProX2:hmmmm: XR har 2 hål det vet jag

R

Robin

Nu vill vi höra lite respons på hur det upplevs att köra nu mera.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48

undrar samma sak som Pyrro: "Hur mycket skiljer det mellan en nedflyttning fram och en upplyftning bak då?" Går det att flytta båda , eller Bola sa väll att det inte gick?
Flyttar du båda har du ju samma sag kvar!!!!

/
Bola.....

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48

Nu har jag prövat flyttar ner ett snepp och vet inte om det blev så bra.. NI är min hjälp just nu =) Det var inte så lätt att flytta ner, blev rätt mycke krongel för min del.

Här har ni en bild på när jag har flyttat ner.

Då jag har flyttat ner så måste jag ju också flytta ett snepp på baltaremmen.

Sen när det var klart så märkte jag att "klackarna"? tog i boogie hjulen bak.
Då blev jag lite less..

Och nu har jag flyttat fram ett snäpp på klackarna.

Men då när jag prövar fjädringen så är det inte så lång fjädrings väg?:mad:

Här är en bild då dämparnen är i botten.

Jaaaa där har ni mina bilder, och ni till min fråga. Vad tycker ni att jag ska göra som det ser ut nu? Går det att ta bort "klackarna"? Vad händer då jag tar bort dom.? Ge mig den bästa lösningen:hmmmm2:

Tar du bort klackarna med den här modden så kommer skidorna peka upp i himmeln hela tiden och ja du har mycket fjädring kvar när det tagit i bakersta klackarna.

Du måste nog också släppa på främmre boggie fjädern mycket och ev göra ett hål till på balata remmen mellan dom två som finns och sätta skruven där för att få någon styrsel på maskinen i böjarna.

/
Bola...........

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Börja med att byta plats på dina klckar, de som sitter framför saxen sätter du bakom och tvärt om.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Börja med att byta plats på dina klckar, de som sitter framför saxen sätter du bakom och tvärt om.
Klackarna är LIKA det är den där axeln som inte hör hemma i boggien.

/

Bola.......

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ja men då hamnar axeln på andra sidan.

Jag kan inte komma ihåg att jag har någon sån där klåparaxel i min boggie iaf.

R

Robin

Flyttade upp bakre boggifästen, känner jag någon skillnad? Nja det vete tusan..