yamaha ss 440 -81

Marko79

Medlem
19 nov 2008
20
0
1
Sundsvall
tjena!
tänkte höra hur man kan små trimma en gammal skoter utan att lägga ner en massa pengar eller (bondtrimma). då jag köpte skotern sa killen att den gick bra .. jaa den gjorde den men jag mätte i förra vinter mot en annan ss 440 den gick bättre.. ? jag har en tub som en turbo sa säljaren ?? sen går den skit i skogen måste dra ur den så fort jag kan annars surar den ner sig
nån som vet problemet?

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
de är ju om du skulle få tag i dubbla gasare till den. vet en ex 440 som hade de, å den gick då bra. Har han bättre matta än dej? för i acc kan de ju vara a och o. hade en sån där förr och ja har för mej att kammarna är typ 0,0001mm. lite krydd men du förstår kanske. så släng på en 3070,380,21 matta kolla så delningen är samma(hade en polaris indy matta tror ja), flytta bak boggin å kanske dubba.
å rengör förgasarn. flotören på min hängde sig. sur jämnt å tog massor me soppa. ajja men lycka till

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
hallå jag hade också mkt. probelm med min ss 440. jag bytte förgasare på den. men jag har en kompis som lade sin förgasare i (rostätare nått medel vet inte vad det hette) asså skruva i sär hela förgasaren och lägg ner den i det. det gjorde så att hans gå väldigt bra nu iaf. det är nått i lågfartsmunstycks kanalen typ torkad bensin, men annars har jag bytt förgasare till en mikuni trottel och den går väldigt bra nu.:)

tjena!
tänkte höra hur man kan små trimma en gammal skoter utan att lägga ner en massa pengar eller (bondtrimma). då jag köpte skotern sa killen att den gick bra .. jaa den gjorde den men jag mätte i förra vinter mot en annan ss 440 den gick bättre.. ? jag har en tub som en turbo sa säljaren ?? sen går den skit i skogen måste dra ur den så fort jag kan annars surar den ner sig
nån som vet problemet?

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Minns att SS'en har en strypning i grenröret.. Ta bort pipan så känner du den 2-3 cm in, om den nu inte är borttagen...

Marko79

Medlem
19 nov 2008
20
0
1
Sundsvall
tjena!
tack för alla tips!
det kan vara att jag har en sliten matta på! som du säger! men ska kolla lite och prova! nu har jag ju fått in lite bra tips här!