Ska försöka beskriva mitt problem på ett enkelt sätt.
den är helt enkelt väldigt slö.
sedan så varvar den runt 7 tusen varv bara som max.
hade för mig att denna maskiner ska varva runt 8 tusen iaf.
har tidigare haft problem med variatorn två gånger sekundärvariatorn fastnade just efter att jag hade köpt den så den fastande och inte gick ihop helt som innebar att den inte växlade ner och skotern gick skit.
Då jag inte har någon aning om dom har ändrat vikterna eller något i premiärvariatorn?
bästa sättet att förklara hur den käns slö är när jag kört efter leden den går bra som tusan från stillastående och upp till typ 50km/h sedan om jag släpper gasen så blir det från att låtta som en kvick trippel till att låta som en trött gammal skoter. ungefär som om den skulle växla upp för fort?
någon som har tips? kan förklara mer om ni behöver de? funderar på att ta lös båda variatorerna nästa helg och rengöra? kan det bara ha med damm osv å gröra?
alla tips tackar jag för
Skotern är en 97as Formula III
den är helt enkelt väldigt slö.
sedan så varvar den runt 7 tusen varv bara som max.
hade för mig att denna maskiner ska varva runt 8 tusen iaf.
har tidigare haft problem med variatorn två gånger sekundärvariatorn fastnade just efter att jag hade köpt den så den fastande och inte gick ihop helt som innebar att den inte växlade ner och skotern gick skit.
Då jag inte har någon aning om dom har ändrat vikterna eller något i premiärvariatorn?
bästa sättet att förklara hur den käns slö är när jag kört efter leden den går bra som tusan från stillastående och upp till typ 50km/h sedan om jag släpper gasen så blir det från att låtta som en kvick trippel till att låta som en trött gammal skoter. ungefär som om den skulle växla upp för fort?
någon som har tips? kan förklara mer om ni behöver de? funderar på att ta lös båda variatorerna nästa helg och rengöra? kan det bara ha med damm osv å gröra?
alla tips tackar jag för
Skotern är en 97as Formula III