Matta Edge-700

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hej allihopa.

Behöver hjälp med val av matta,,har sökt och inte hittat det jag riktigt söker...
Har nu en org. 32mm matta men funderar på att byta till antingen en 38mm alt en 44mm..det jag har hittat om 44mm är att vissa säger att den går dit, andra säger att man måste ha "polaris racing matta".. någon som SÄKERT vad som passar! har nämligen inte skotern i närheten utan tänker beställa en matta alt. köpa beggat. sen fara och montera den!

Sen undrar jag om ni rekommenderar 44mm istället för 38mm..med tanke på var jag kör mest.. kör ca 60/40 till ledkörningens fördel.

D

Deleted member 6797

ja har 38mm camoplast me intense möstret. det sägs att den mattan är bra allroundmatta men ska testa den imårrn då de e så kallt nu å e sjuk

sen som du kör så tycker ja du ska ha 38 för 44 då flyger de bara kammar

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag har haft 51mm på min edge utan mod, kör nu med 38mm. Men jag skulle nog föredra 44mm. Du skall nog också dreva ner 2-3kugg på lilla drevet.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
tack för tipsen..den är nerdrevad 2kugg som det är nu, samt variatorkit och v-force 3..
Nån speciell typ av matta som ni rekommenderar? Har tex hört att Ripsaw mattan inte fungerar så bra om man vill leka i pudret?!

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag har en camoplast å den verkar då hålla skitbra å ett mycket bra grepp på dom flesta underlag. har haft den i ca 150-200 mil å den ser fortfarande ut som ny. Bara att rekomendera.

D

Deleted member 6797

Jag har en camoplast å den verkar då hålla skitbra å ett mycket bra grepp på dom flesta underlag. har haft den i ca 150-200 mil å den ser fortfarande ut som ny. Bara att rekomendera.
vad för camoplast har du?

ja har 38mm camoplast me intense möstret. det sägs att den mattan är bra allroundmatta men ska testa den imårrn då de e så kallt nu å e sjuk

provade den mattan idag på min egen skoter å den är hur bra som helst. bara kört led än men imårrn blire lössnö åkning å testa

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå

Hur tycker du den gick i lös snö??

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Kör du mycket led eller typ 60/40 led/lössnö som du sa köp en 38mm kör du enbart eller mest i lössnö ta en 44mm o enbart led eller till största delen behåll din 32mm .. det är mitt råd.....
om du har en 44mm o du kör mest led så är den förbrukad riktigt fort

D

Deleted member 6797

Jag litade på dej..En likadan är nu beställd...Orkar inte leta efter beggat längre..

bra val.

är själv jävligt nöjd me min. stor skillnad mot orginalet
visst beställde du intense? de e ju den ja har

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jo jag beställde Intense..Samt även dubb till den..
Har dock andra problem med skotersa*** nu..En lång jäkla bult som går igenom boogien ( går igenom dämpare och 2stag) har gått av, samt en bult som går till balataremsaxeln har också gått av...Allt under samma körning.. Skulle fan inte ha farit ut och kört idag : (