Idéer på prylar som saknas inom snöskotervärlden

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Yeehaa. ABS. Så ni tycker inte att det räcker med en hel ny generation av bilförare som inte kan bromsa utan hjälpande elektronik? Att ordna till det är ingen konst utan frågan är vem som vill betala kostnadsökningen, viktökningen samt allt extra besvär.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Yeehaa. ABS. Så ni tycker inte att det räcker med en hel ny generation av bilförare som inte kan bromsa utan hjälpande elektronik? Att ordna till det är ingen konst utan frågan är vem som vill betala kostnadsökningen, viktökningen samt allt extra besvär.
på en skoter hade det bara varit med som hade gått sönder, tycker det är nog bökigt med EFI men det är ju bekvämt.. ;)
Stopp på skotern får vi ju idag fasten vi måste ha "fingerkänsla" när vi bromsar.. :p

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
"produkten" de utvecklade blev en hjälmlampa, lampan är inbyggd i skärmen på en crosshjälm, ser faktist ganska bra ut..
Om inte henke tittar in här igen så ska jag försöka knäppa kort på den och posta här..

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Men alltså, jag förstår inte varför ni ska ha abs på en skoter, ni kan väl ändå svänga och bromsa samtidigt? Det är ju inte så att man ska stanna snabbare eller så ?

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Men alltså, jag förstår inte varför ni ska ha abs på en skoter, ni kan väl ändå svänga och bromsa samtidigt? Det är ju inte så att man ska stanna snabbare eller så ?
Funktionen broms/svänga är jag inte ute efter.. Vill bara att mattan ska tömmas på packad snö automatiskt.. Och det kan ju inte vara så svårt att tillverka..

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Funktionen broms/svänga är jag inte ute efter.. Vill bara att mattan ska tömmas på packad snö automatiskt.. Och det kan ju inte vara så svårt att tillverka..
Okey, jag förstår. Men går det inte bara att inte bromsa så hårt ? ;)

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Okey, jag förstår. Men går det inte bara att inte bromsa så hårt ? ;)

Haha jo visst kan man göra så.. Men när det uppkommer en paniksituation, där den framför tvärstannar på leden.. Då har man inte tid att sitta och dutta på bromsen.. Jag har inga problem att få stopp på skotern.. Tänkte mer i säkerhetssyfte.. :)