Dreva Ner Summit 800x 01

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjenare

Jag har läst runt lite när jag skulle dreva ner min summit och såg att för att dreva ner 2 kugg måste man inte byta kedja eller vikta om

Blev lite förvånad när jag satt dit det nya drevet och insåg att kedjan var för lång

Kan jag kanske ha fått fel drev?, eller måste jag helt enkelt byta kedja?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Summiten är juh redan nerkuggad 2 snäpp från fabrik jämnfört med ex mxz, så ytterligare en nerdrevning med 2 kugg så blir nog kedjan alldeles för glapp. antar det är samma kedja till mxz och summiten

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det ska nog inte vara några problem.

Bara slipa ner niten knacka ur och ta bort rätt antal länkar. sedan sätta dit en ny nit och knacka till den så att den inte kan åka ur.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Låter bra...ska prova det

Det börjar bli lite bråttom (åker till stugan på ons kväll) så jag hinner inte beställa en ny kedja

Tack för svaren

rhortlund

Aktiv medlem
24 okt 2007
84
0
6
Ä-byn
Det ska nog inte vara några problem.

Bara slipa ner niten knacka ur och ta bort rätt antal länkar. sedan sätta dit en ny nit och knacka till den så att den inte kan åka ur.
om du inte slipar av niten utan slår ur den hel så går det fint att
återanvända den, sen nitar du bara om den

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Men jag vet att det finns, för jag har hjälpt en kompis att sätta dit ett lås på hans xrs och det låset köpte han hos sin ÅF(Tords motorservice i bredåker).
Men som det stod på tråden du skickade så värkar det som att ÅF slutat sälja dom eller nått, eller så var det bara en dålig ÅF han har talat med..?

Kedjelås 1/2 X 5/16. Heter låset rinab säljer, dock osäker på om det passar med det är väl bara och höra med dom.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Var och körde i helgen efter nerdrevningen och måste säga att jag inte kände någon större skillnad

Var dock riktigt mycke puder så mattan hade iofs inte så mycket att bita tag i