Undrar om någon har erfarenhet av vanliga fel som kan uppkomma på en sks 700 av 97 års modell? Tänkte, i den mån det är möjligt, undvika haverier på fjället. Skotern i fråga har snart gått 700 mil.
//Mattias
//Mattias
Tackar!Det du kan göra är att kolla alla kablar och slangar så dom är hela, vanligt att dom ligger och skaver och blir hål till slut, inget speciellt för din maskin utan rent allmänt, 700 mil, då kan det vara dags att kolla skicket på kedjan och dreven.
Kul att höra, och det sitter redan Powerpack på skotern jag köpt. Jag tror inte att exemplaret jag köpt är så hårt körd, så med lite tur finns det många sköna mil kvar.Kusinens RMK 700 -98 hade gått ca 1400 mil och i början av vintern tog han isär hela motorn för renovering, kolvarna var orginal och var som nya =)
Ett tips: Köp boostbottle och powerpack om den inte redan har det, går mycket billigare och du får bättre gasrespons(Du slipper bluddret)