Hej! Vid senaste snödämpen så verkar det ha blivit för mycket för min Polaris (indy trail) Supertrak! Den går som ett spjut ute på lederna men så fort man kommer in i lite pudersnö så vill den gärna dö ev. gå riktigt slött, har tänkt lite och finns det nåt man skulle kunna sätta i gapen vid huven? Har funderat på nån skumgummi eller något sådant, men det kanske blir för dåligt luftflöde då ?
(Det sitter ju något slags material som liknar skumgummi vid luftburken, men motorn behöver ju kylning)
Sånt där rutnät som man kan sätta på bilen kommer väl släppa igenom för mycket snö antar jag..
Några tips så skulle det vara gött! Har sökt en del men inte hittat, om det finns liknande problem så ursäktar jag så mycket!
Såhär ser det ut, inte min skoter dock!
(Det sitter ju något slags material som liknar skumgummi vid luftburken, men motorn behöver ju kylning)
Sånt där rutnät som man kan sätta på bilen kommer väl släppa igenom för mycket snö antar jag..
Några tips så skulle det vara gött! Har sökt en del men inte hittat, om det finns liknande problem så ursäktar jag så mycket!
Såhär ser det ut, inte min skoter dock!