Yamaha SRX600 Fel på Framlyset

Strong_85

Medlem
26 mar 2009
10
0
1
Öjebyn
Har köpt en srx600, märkte när jag var ute och körde på kvällen att lyset fram ändrades mellan att lysa starkt som det ska vara och att lysa svagar så man knappt ser något, någon som vet vad det kan vara?

mbsxr

Aktiv medlem
12 feb 2009
56
0
6
Boden
Kolla kablaget som går under motorn, vanligt att det blir kortis om den ligger och nöter mot något och då får man konstiga fel. Precis samma symptom fick jag på en srx 700 -00 och det var kablaget.

Strong_85

Medlem
26 mar 2009
10
0
1
Öjebyn
Kolla kablaget som går under motorn, vanligt att det blir kortis om den ligger och nöter mot något och då får man konstiga fel. Precis samma symptom fick jag på en srx 700 -00 och det var kablaget.
Är det mycket krångligt att komma åt å se, eller måste man riva halva skotern? :p hehehe

mbsxr

Aktiv medlem
12 feb 2009
56
0
6
Boden
Koppla isär kablaget där framme i skarven som är mellan buk och huv, knyt ett snöre i kablaget så är det lättare att få tillbaka det. Sedan tar du och lossar alla plåtbyglar som du ser/känner håller kablaget under motorn. Dra sedan ut kablaget (du får trixa lite) där det kommer upp vid oljepumpen, rengör kablaget leta efter skav och åtgärda dessa, linda om hela kablaget med vulktejp eller liknande dra sedan i snöret och återställ kablaget. Tar en halvtimme om man är lite flink i fingrarna.