Lynx Rave 550 Skid res?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
någon här som fått en lynx rave 550 att stå rak lång?, min skoter som är helt orginal får jag den bara att lyfta 3-40cm på plan mark med rullande start.. möjligt att få den rak lång med Vkitt osv? 57hästar + fläkt kanske hopplöst?
hade vart kul att se nå bilder på en rak lång 550 haha

B

Biosteel

för lite kraft i motorn är som att använda en hårtork som turbo

T_jonsson

Medlem
18 apr 2009
6
0
1
Gammelstad/Luleå
Tjena det finns två bilder på en kille som står rakt upp med en 550 på snowmobiles bildtävling så klickar du på säsong 05-06, Mars sen sid 4 för att se :rock:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Hur har du trixat nånting i boggien? Eller är den helt original inställd där med?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Hur har du trixat nånting i boggien? Eller är den helt original inställd där med?
skotern är helt original sen vi hämtade den ny från firman, har inte ens skruvat nå i fjädringen än. kanske nå man kan göra där? :) jävligt bra fäste på sjöarna just nu å i skogen, Har ju dock en 08 med PPS å vad jag har hört så är den gjort för att inte resa för att du ska ha maximalt med fäste på banan.. men har ingen aning

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
skotern är helt original sen vi hämtade den ny från firman, har inte ens skruvat nå i fjädringen än. kanske nå man kan göra där? :) jävligt bra fäste på sjöarna just nu å i skogen, Har ju dock en 08 med PPS å vad jag har hört så är den gjort för att inte resa för att du ska ha maximalt med fäste på banan.. men har ingen aning
Okej, men då ska de nog gå att fixa lite bättre res. Men de är lite sant de du säger, PPS boggien reser inte allt för lätt.

Som jag förstått de ska du för att få bättre res, spänna främre dämparen och släppa på den bakre dämparen i boggien. Då är de fjäderspänningen jag menar. Samt släpp på balatan, ta inte bort den.

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Släpp balatan ETT hack
okey :) kanske värt att pröva inför nästa säsong :) dock så om de blir för jobbigt så skiter jag i det :) roligare att hoppa än att dra res, någon som förstår sig på dämpare?, undrar va man ska ha för inställning när man hoppar, mjukt eller hårt? för maskinens bästa först å främst.