tjenare, jag undra lite om yamaha Phazer fx

yamahaman1

Medlem
19 apr 2009
12
0
1
malun
Tjenare
jag hade tänkt och köpa en yamaha Phazer fx men då undrar jag hur är motorn är den stark och hur är axet och andra saker på den tex finns det några nackdelar med nya phazer ? :hmmmm2:

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Jag har inte kört en sj, men vad jag har hört och läst iaf (nu vet jag ju inte om det stämmer,kanske bara är en enskild persons uppfattning) att den är mer ledskoter än lössnömaskin.

marcus lindström

Välkänd medlem
5 mar 2007
122
0
6
Skellefteå
Det är klart att den är mer ledskoter än lössnömaskin. Går inte förvänta sig så mkt annat med den effekten och så kort matta. Däremot är den riktigt kul på krokig led och jag den behöver inte skämmas i djupsnö heller om man jämför med andra korta skotrar. Dock är 38:as matta och bredare skidor ett måste om man ska köra puder.

yamahaman1

Medlem
19 apr 2009
12
0
1
malun
Det är klart att den är mer ledskoter än lössnömaskin. Går inte förvänta sig så mkt annat med den effekten och så kort matta. Däremot är den riktigt kul på krokig led och jag den behöver inte skämmas i djupsnö heller om man jämför med andra korta skotrar. Dock är 38:as matta och bredare skidor ett måste om man ska köra puder.
okej tack
:)