Har köpt mig en f7 snopro -04

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Nån som har bilder på var man exakt ska leta sprickor efter på chassit.. har hittat 2 sprickor på vardera sidor på "vecket" som är ganska stora. hitta dessa tyvärr i efterhand så man får väl skylla sig själv att man inte kolla grejerna mer noga innan man lasta på och åkte hem :( ..

Men för övrigt är den i riktigt bra skick hittar inga sprickor fram eller nåt sånt iof vet jag inte exakt var jag ska leta.
kolvar bytta för 200 mil sen med original kolvar, nya boggie skenor, renoverade dämpare (fox), nerdrevad 2 kugg med ny kedja och båda dreven nya, och enligt säljaren är styrboxen uppdaterad -08, och så va det back på den o det gjorde ingenting :) , tydligen va det en ovanlig färgsättnig på den oxå, nåväl jag e nöjd än så länge iaf men man vill juh åka i lite snö innan man uttalar sig :) . har kört F7 innan så den e juh riktigt rolig att "leka" med :)

info och bilder vore väldigt uppskattat.. o info om "bra att veta" om denna maskin vore oxå uppskattat... inlägg som "sök" är onödiga för jag har läst massa inlägg och trådar om svagheter men hittar just inget "matnyttigt" även uppdateringar jag BÖR göra vill man juh ha info om såklart =)

Last edited:
D

Draken

Ser ut att vara endast tjejkörd.:cool:

Fin signatur du har förresten........

B

Buktholmen

Patriot-modellerna som du har en av är så grymt snygga! F7 är en drömskoter för mig, förutom sprickorna så verkade den riktigt fin. Hoppas det fixas :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Det är synd att dom äldre F7 ska vara så ***** klena i chassiet. Fina skotrar men dom spricker fan fast man kör som en kärring.

ZL_600

Välkänd medlem
dom där sprickorna tror ja finns på varenda firecat, verkar inte hålla att svetsa så bäst är väl kanske att nita dit en förstärkning över. btw så är det en polares gamla maskin de där. lägger in några bilder på sprickor på snopron min. dom 2 nedersta bilderna är fotholkarna, så ser det ut på min och 2 kompisars firecats.

här är det svetsat och det verkar inte ha hållit så bra.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
sprickorna i tunneln har varenda en av dom i min ägo , den finns en en plåt ( nr:6 ) att nita dit för den som vill http://www.alpha-sports.com/sled/2006/2006 F7/45.gif
själv har jag inte brytt mig om den utan bara "dödat" sprickan genom att borra is slutet av den ...

Grattis föresten till den (enligt mig) tillsammans med 05 , 06 ( R ) bästa årsmodellen ...

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Nu så e den fixad (6 timmar i ladan senare) :) nitade om ALLA nitar till boggie fästena + så blev sprickorna dödade och tigade, sen tog jag en rostfri 3mm plåt och nitade fast över där sprickorna va i "vecket". kollade även i fotholkarna och infästningen till krängarn men det fanns inga fler sprickor vad jag kan hitta så nu e jag nöjd som en unge på julafton =). känns som om det är liiiiite långt till vintern nu.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Patriot-modellerna som du har en av är så grymt snygga! F7 är en drömskoter för mig, förutom sprickorna så verkade den riktigt fin. Hoppas det fixas :)
Patriot modellen är det inte :) .. jag har "Fighter pilot" i den ovanliga färgen röd (244st varav ungefär 8st i sverige) :rock:

Last edited:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Rätta mig om jag har fel. Men just patriot modellen är väl ytterst ovanlig i Sverige? Det är väl den med en flagga på sidan och nå annat små jox. Som den här? Jag tycker den är grymt snygg den här modellen i grönt!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Japp den modellen är det det, finns "patriot usa" och "patriot canadian" .. jag gillar personligen inte den gröna färgen, lite 90tal över den :) .....

Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Japp den modellen är det det, finns "patriot usa" och "patriot canadian" .. jag gillar personligen inte den gröna färgen, lite 90tal över den :) .....
2003 fanns Sabercat, Team Arctic, Patriot och Canadian.

Last edited:
B

Buktholmen

Patriot Canadian va snyggare än USA. :p Tycker fler märken ska göra såna här "limited edition" skotrar, och gärna oftare! :)

Lista på "SPECIAL" modeller:
2003

Patriot Canadian

Patriot USA

Team Arctic

Sabercat

2004

Nightfire

Fighter Pilot

Tiger

Team Arctic

2005

Black Widow

Joker

Retro

Team Arctic

Last edited:
B

Biosteel

bilderna som visas där är ju inte representativ för den svenska marknaden eftersom sverige inte tog in alla maskinerna.

B

Buktholmen

bilderna som visas där är ju inte representativ för den svenska marknaden eftersom sverige inte tog in alla maskinerna.
Ja vet, kom på de efter men tänkte om nån ville se. Hittade de på ett Arctic-forum från The States. :ciao: Men jag har sett alla förutom "Tiger" och "Team Arctic" antingen på bilder eller i verkligheten här i Sverige!

Last edited:
B

Biosteel

Ja vet, kom på de efter men tänkte om nån ville se. Hittade de på ett Arctic-forum från The States. :ciao: Men jag har sett alla förutom "Tiger" och "Team Arctici" antingen på bilder eller i verkligheten här i Sverige!
haha på bilder här i sverige ?:p

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Visst var det Team Artcticen som hade förgasare och inte EFI? Iaf så har jag hört av dom som testat den med förgasare att den gick mycket bättre än med EFI. Patriot modellen hade också kedjehus.

B

Biosteel

Visst var det Team Artcticen som hade förgasare och inte EFI? Iaf så har jag hört av dom som testat den med förgasare att den gick mycket bättre än med EFI. Patriot modellen hade också kedjehus.

förgasarmodellen går bättre. den kom till som tävlingsmaskin :hello: