xlt läker i o-ringarna

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Köpte en xlt och efter 6 mil eller nått så började den ta in vatten.

så köpte nya packningar och såg att gammla packningen hade gått av och var lagad med packnings massa.

och bytte packningen och o-ringarna, men nu så läker den i o.ringarna uppe vid stiften.

Först läker den vid ena så drar man åt lite så läker den nån annanstans sedan så blir man helnöjd över att man fått de tätt men då börjar de läka på nå annat ställe...

Är det jätte noga med moment och korsdragning?
har korsdragit dom men blev inge bättre.

kan den lila kåpan vara skev eller nått?

:hmmmm2:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Har du dragit med moment? Och att korsdra är ju nästan ett måste annars är det stor risk att det blir skevt. Har du fått oringarna på plats ordentlig. Dom kan vara lite "bråkiga" ibland och hoppa ur spåret. Man måste kolla ordentligt innan man skruvar tillbaka, ligger dom fel läcker det.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Antingen har du dragit för löst eller så är den skrev. Har du tagit upp det igen? Låna en momentnyckel och dra den som det ska vara och läcker det fortfarande måste toppen vara skev.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag har korsdragit den ganska hårt sedan varmkört och dragit lite till.

men om den läker på vänstra sidan och så drar man åt tills de är tätt så läker det på ett annat ställe...

ska testa plana den lite nu

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag korsdrog från början.

men jag va och skruvade av toppen nu och slipade den mot en plan yta med ett sandpapper, och man ser att den har slagit sig.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
kan vara o-ringarna som är fel på också. köpte nya som inte alls passade, läkte som ett såll efter montering !
jag köpte org.

men har loctite på nu, och ska köpa nått som tätar inifrån som man häller i kylaren