Matta till XLT SP -96

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hejsan.

Funderar på en sak, har nu en 32mm matta på skotern, och vill ha högre kammar då jag ska bygga en mountain mod, men när jag kikade så ligger kammarna på nuvarande matta slickade i tunneln.. så det verkar som man måste flytta ner boggien (höja skotern) för att få dit högre kammar, eller finns det nått annat sätt att göra på?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hejsan.

Funderar på en sak, har nu en 32mm matta på skotern, och vill ha högre kammar då jag ska bygga en mountain mod, men när jag kikade så ligger kammarna på nuvarande matta slickade i tunneln.. så det verkar som man måste flytta ner boggien (höja skotern) för att få dit högre kammar, eller finns det nått annat sätt att göra på?
är inte 100 % hemma på det där men om man byter drivhjul kan man få ner mattan lite

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ja då kan du välja mellan att svarva ner dom övre vändhjulen (eller vad dom nu kallas) i boggien eller bara sätta dit dropbrackets, ingen större operation :)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Nej jag vet att det inte är så stor operation, men jag vill inte höja skotern (sänka boggien) då jag tycker den är lagomt hög med x-tra12, höjer man skotern så kommer det bara se ut som..... ja jag vet inte vad..

Men ang. svarva ner hjulen kanske är värt att kolla upp :)

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Är det lönt att börja modda? Finns skotrar som är bygda för att ha högre kammar.

Dom där ä ju så mysiga med xtra 12!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det är väll alltid kul när nån vill dra igång och börja modda en äldre skoter och få den i klass med dom nyare maskinerna.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Du får nog testa det berömda klosstricket :p

Annars är väll inte en nedflyttning 15-20 m fram och dropbrackets bak en sådan stor skada?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Du får nog testa det berömda klosstricket :p

Annars är väll inte en nedflyttning 15-20 m fram och dropbrackets bak en sådan stor skada?
Nu tog du väl ändå i? 15-20m blir en hög skoter. :ciao:

;)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Det var inte det som var frågan, jag vet att det inte går att få dit högre... Frågan var hur jag får dit högre kammar lättast :)

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Nu tog du väl ändå i? 15-20m blir en hög skoter. :ciao:

;)
Tror du det? Ska det vara så ska det vara ordentligt. :beer:

T: Lösningen tror jag inte du får med att svarva ner de övre boggiehjulen.
Du åker nog på att släppa ner boggin.
Har du tillräckligt med spelrum framme vid drivaxeln för att få in högre kammar?