Lynx racing 440

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
http://www. B L O C K E T .se/jamtland/Lynx_racing_440__02_22862759.htm?ca=4&w=2

Nån som kan säga bra och dåliga saker om den här skotern?

• Lä väll inte gå så fort?
  • Dra bra mä soppa?
  • Bra chassie?
  • Byta kolvar/renovera ofta?
  • Går de åka 200 mil med ganska lite krångel på en vinter?
  • Hur går den i lössnö/led?
  • Känslig på bestyckning?
  • Nått speciellt man ska kolla efter? (sprickor och sånt)
Berätta så mycke ni vet om denhär skotern.

Även tips på roliga korta skotrar ~20-30k

Last edited:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Typiskt, dumpa skärmen nästa gång och lägg in den som en bild istället för en länk ;)

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Dom flesta kommer att rekomendera en enduro 600/700 så då gör väl jag de också .... Men kom ihåg vem du hörde det av först ;)

Men för att vara serriös vad ska du ha skotern till ??
Lössnö?
touring?
Enduro?
för det finns ju en hel del olika modeller av skotrar att välja mellan

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
440 om du ska piska mycket led och leka mycket tycker jag ser ut att passa in, nästan odödliga chassin och dämpare, plastskidor sitter på, matta är från skoter till skoter och nu ligger dom rätt lågt i pris. Och så himla känsliga är dom inte på bestyckning, enda gången jag behöver bestycka om min är när man far till fjällen en gång om året. Och iår glömde jag en liten hylsa så körde samma huvudmunstycke t om.

Piggare och roligare skoter för led och lek i den prisklassen är nog svår att hitta.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Dom flesta kommer att rekomendera en enduro 600/700 så då gör väl jag de också .... Men kom ihåg vem du hörde det av först ;)

Men för att vara serriös vad ska du ha skotern till ??
Lössnö?
touring?
Enduro?
för det finns ju en hel del olika modeller av skotrar att välja mellan
hoppa, led, lössnö, vatten.
ja de mesta förutom att dra pulka och sånt :p
440 om du ska piska mycket led och leka mycket tycker jag ser ut att passa in, nästan odödliga chassin och dämpare, plastskidor sitter på, matta är från skoter till skoter och nu ligger dom rätt lågt i pris. Och så himla känsliga är dom inte på bestyckning, enda gången jag behöver bestycka om min är när man far till fjällen en gång om året. Och iår glömde jag en liten hylsa så körde samma huvudmunstycke t om.

Piggare och roligare skoter för led och lek i den prisklassen är nog svår att hitta.
aa, hade köpt den om den fans kvar men blev ju såld :(

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
vad tror ni om en mxz 700?

b locket.se/vasternorrland/Ski_doo_Mxz_700_20627756.htm?ca=4&w=3

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Vad jag tycker du borde göra är att fara å titta på dom olika skotrar du är intresserad av,kolla skicket hur du tycker att dom känns och kolla eventuella utgifter typ skillnad i pris på tex variatorrem.

Mxz 700 skulle nog bli en bra skoter.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
finns en mxz 600 med 670 -99 en mxz 700 och en till mxz 700 som inte är så långt bort, kanske åker och kikar på dom då så få se om det ää nått att ha

yesper

Medlem
3 aug 2009
20
0
1
bjärtrå
Den dära mxz 600 -99 med 670 motor vet jag vem som äger och det är inget jag skulle ha köpt. det är bara ett tips.