Boggiefjädrar pro x2

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Tjena !

Var hittar jag boggiefjädrar till min pro x2 800 - 04 , helst förstärkta .

å Säg inte närmaste ÅF för deras priser var inte att leka med !

Mvh

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Mr_jolly...:p

blockeet.se... kanske lite sälsynt att dem kommer upp där!
Tycker rinad borde ha eller kunna ta hem,. ?

oft : hhaha lite roligt alla vi bor runt sundsvall och har likdana skotrar...

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Rinab säljer inget?

Är mest fundersam vad du ska med förstärkta till.
tyckte ja kollade igenom där å såg inga, men ja kan ju ha missat .

Har ju dock inte testkört skotern på snö än men när du står stilla så känns boggien väldigt svampig dom första 5-10 centimatrarna som den pressas ihop.
Om man sätter sig på den och sedan kliver av så trycker den inte upp sig i hösta läget av sig själv. fjädrarna är inställd på hårdaste läget.
Mr_jolly...:p

blockeet.se... kanske lite sälsynt att dem kommer upp där!
Tycker rinad borde ha eller kunna ta hem,. ?

oft : hhaha lite roligt alla vi bor runt sundsvall och har likdana skotrar...
Hehe japp ;) har inte sett några på blocket .

haha aa lite lustigt ;D

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
SKa du ha grövre boggifjädrar till Polarisen så tror jag inte det finns några alternativ till orginal...... och ett par polaris .405-fjädrar kostar väl i trakterna av 2000:- men det är minsann skillnad mot orginal också, har haft sånna på både en ProXR800 och på S/B 700an jag hade i fjol.

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
SKa du ha grövre boggifjädrar till Polarisen så tror jag inte det finns några alternativ till orginal...... och ett par polaris .405-fjädrar kostar väl i trakterna av 2000:- men det är minsann skillnad mot orginal också, har haft sånna på både en ProXR800 och på S/B 700an jag hade i fjol.
okok ! fan tycker de är så jäkla överpris för några fjädrar . hos min ÅF skulle dom ha 2700:- för 2 fjädrar .

lämpligt vore ju 1000-1500:- för 2 st .

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kika på www.ronniesmailorder.com...

borde inte typ PRO X eller PRO XR 440in ha likadana fjädrar som pro x2an? isf köp såna:) dom är lite hårdare..men varför du ska ha hårdare vet ja inte?

polarn hade en pro x2a och den höll sig uppe med org fjädrarna fast han vägde kring 95pannor..
du får ju inge bättre dämpning pga hårdare fjäder..snarare sämre då dämparnas retur är typ kalibrerad efter org fjädrar och då kan den bli "sparkig" av sig...
så kör på orginal=) enligt mig..

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Kan tänkas dom kostar uppåt 2700, vet inte exakt. Kan dock löna sej att ringa runt lite och kolla om nån handlare kan tänkas vara lite billigare.

Vet inte var X2an har för fjädrar orginal men XR 800an jag hade hade i alla fall jäkligt klena bakfjädrar standard.