när kommer skotrarna.

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Hej när brukar folket börja sätta ut sina skotrar på blocket det brukar ju vara innan vintern skotrarna börjar flöda ut, men när?

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
När det börja bli minusgrader eller frosten börjar komma.
Är inte helt säker, men jag lovar att när det börjar snöa så kommer det ut några ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Oktober/november brukar väl dom flesta komma ut. Enligt mig så kan man göra dom bästa affärerna då å onte som dom flesta säger på våren/sommaren.

Som jag anser är efter de här tanke sättet. Sen höst/början av vintern, dom som har beställt nya skotrar och inte fått den gamla såld än börjar bli desperata att få bort den gammla. Alltså kommer dom vara villiga att gå ner bra mkt i pris för att inte bli stående med 2 skotrar under vintern.

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
Det låter bra, är så enormt sugen på att köpa en ny skoter. men man får väl ta och vänta ett litet tag :)

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
jag sitter också och funderar på samma sak:confused:
jag har tittat på blocket i 1 mån nu efter en IQ men det kommer knappt ut några:(
Måste få tag en så snart som möjligt så jag hinner sätta i 700 snurran innan vinter..
Är ju den här årstiden man vill pilla med skotern så den är i topp skick till säsongen sätter fart..

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Oktober/november brukar väl dom flesta komma ut. Enligt mig så kan man göra dom bästa affärerna då å onte som dom flesta säger på våren/sommaren.

Som jag anser är efter de här tanke sättet. Sen höst/början av vintern, dom som har beställt nya skotrar och inte fått den gamla såld än börjar bli desperata att få bort den gammla. Alltså kommer dom vara villiga att gå ner bra mkt i pris för att inte bli stående med 2 skotrar under vintern.

Det beror väl på vilken prisklass man vill ha. Om man är ute efter en -06 eller uppåt är det säkert som du säger. Tror inte nån som har en skoter för 30000:- beställer sprillans till nästa vinter :rolleyes:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Det beror väl på vilken prisklass man vill ha. Om man är ute efter en -06 eller uppåt är det säkert som du säger. Tror inte nån som har en skoter för 30000:- beställer sprillans till nästa vinter :rolleyes:
Intelligent kommentar =)
så alla som har en skoter äldre än 06 eller inte dyrare än 30k kommer aldrig köpa en ny skoter?? =). tror nog lilla du tänker på din egen situation nu =)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Intelligent kommentar =)
så alla som har en skoter äldre än 06 eller inte dyrare än 30k kommer aldrig köpa en ny skoter?? =). tror nog lilla du tänker på din egen situation nu =)
haha kännde likdant, bra för man har en skoter som inte kostar mer än 30 så kommer man aldrig mer köpa en ny skoter:laugh:

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Tror inte nån som har en skoter för 30000:- beställer sprillans till nästa vinter :rolleyes:
Jag gjorde då det när jag beställde den jag har nu.
Har varit väldigt lite skotrar till salu i sommras, dom kommer troligen när första snön har kommit, undra hur begpriserna blir nu när nypriserna har stigit.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag tror inte priserna kommer stiga märkvärdigt iaf. Men dom lär ju knappast sjunka heller så jag skulle tro att priserna kommer stanna där dom är nu. Men det är bara vad jag tror och det återstår ju att se om det stämmer eller inte.

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Intelligent kommentar =)

Jo man köper ju ny skoter, men jag tror inte så många som har en skoter för ca 30k beställer en sprillans från fabrik. Jag tror man byter upp sig eftersom.