F7 med eller utan förgasare!

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Håller för fullt på att leta skoter!! Har fastnat för F7:an som verkar vara en maskin som går hårt samt att den tål en del stryk..
Har hittat 2st jag fastnat för.. och behöver lite råd ang. vilken av dem jag ska välja..
Den ena är en -05 med förgasare, allt original

Den andra är också en -05 EFI.. med SLP pipa, heavy hitters, ny 44mm matta. v-force, styrhöjare m.m

Den senare är ca 12k dyrare.. Vad jag undrar är vilken DU skulle valt???

tacksam för seriösa svar

mvh
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag skulle valt den med EFI pga extra utrustningen samt för att det är en EFI.
44mm matta, singel pipa och heavy hitters gör F7an till en nästan oslagbar led räcer samt att den går riktigt bra i lössnö.
 
B

Biosteel

Jag skulle valt den med EFI pga extra utrustningen samt för att det är en EFI.
44mm matta, singel pipa och heavy hitters gör F7an till en nästan oslagbar led räcer samt att den går riktigt bra i lössnö.
:rock:
 

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
EFI är ju att föredra om man inte vill tänka på att bestycka om t.ex. om du ska fara någonstanns där det är annan höjd, eller när det sjunker/stiger 10grader på termometern.

Men förgasare är absoult inte en dum sak det heller, Jag ska inte uttala mej ang vad som har best performance så att säga.

Men finns ju kända maskiner som kör med Gasare istället för elektronisk insprutning och detta är ju av en orsak.
Några att nämna är ju Skidoo, Polaris.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Då blir det att maila på den med EFI! Vill inte hålla på med att bestycka om hit och dit..
Det enda jag saknar på F7 är back!
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
EFI utan snack, F7 med förgasare är fruktansvärt känsliga mot bestyckning dom är nästan värre än 440, fattar inte riktigt vad som gick galet med förgasarmodellerna.
 
B

Biosteel

EFI utan snack, F7 med förgasare är fruktansvärt känsliga mot bestyckning dom är nästan värre än 440, fattar inte riktigt vad som gick galet med förgasarmodellerna.
crossmodell där varenda pinal ställs på sin spets :beer: