billigt skydd?

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
funderar på att införskaffa mig lite skydd inför kommande vinter..
har tidigare bara använt hjälm och det har ju gått bra hittils (ta i trä), vad rekomenderar ni för skydd? jag är inte den som hoppar eller kör extremt och söker altså skydd för "normalt" åkande..

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
om du inte vill ha en väst så är nästan ryggplatta ett måste, har dock klarat mig bra dom här åren men nu så har lite förnuft hunnit ikapp och jag ska börja köra med ett överkropps skydd som jag tycker är skönt, hade tidigare en skydsjacka från ufo men var inte lika nöjd med den..

4

426H

om du inte vill ha en väst så är nästan ryggplatta ett måste, har dock klarat mig bra dom här åren men nu så har lite förnuft hunnit ikapp och jag ska börja köra med ett överkropps skydd som jag tycker är skönt, hade tidigare en skydsjacka från ufo men var inte lika nöjd med den..
Kör nog hellre med tekvest än det där skyddet. Vill ju gärna ha något som inte bara skyddar bröstet utan magen också. Sprucken mjälte är inte så skönt...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kör nog hellre med tekvest än det där skyddet. Vill ju gärna ha något som inte bara skyddar bröstet utan magen också. Sprucken mjälte är inte så skönt...
han var ju dock ute efter ett billigt skydd? och det där skyddet ser jag mer som ett ryggskydd med lite extra :)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Hej! Ett ryggskydd+ hjälm räcker för det jag kallar "normalt" åkande. Biltema har billiga skydd och fina ryggplattor.

Mvh Eric