Polaris pro x 600 - 03 (rostfria avgasportar)

_roadfast_

Medlem
13 apr 2008
10
0
1
lima
Tjenare jag har köpt mig en Polaris Pro x 600 - 03 som leksak till vintern. Det sitter slp twin pipes och slp slutburk på den. wforce3 och lite annat småtrim. Men det jag skulle vilja fråga var att om man kan se skillnad på rostfria avgasportar eller inte för jag är inte säker på om det sitter det på denna och jag skulle gärna vilja veta det p.g.a jag har hört rykten om att de som sitter i original brukar typ smälta eller ramla av skräp av så skotern genast skär och det skulle inte jag vilja vara med om till vintern så jag skulle vara väldigt tacksam för svar :rock:

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
på dem rostfria portarna är det som urgröpt och originalet är inte urgröpta utan helt platta och jämna sen om ja inte minns fel så är original grejjerna mer svarta :)
(rätta mig om ja tänker fel)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Har inte hört om några 600or som smäller av giljotinen men det kanske har hänt?
På 800or är det obligatorisk att byta men har inte läst nått som om 600orna?

Iaf så så är de rostfria "urgröpta" på ovansidan, alu är hel solida...

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
vart köper man sånna? har TOTAL renovera min motor nu bytt allting på veven och kolvar osv.. så det känns ganska pissigt om avgasventilerna skulle gå av nu. Finns det nå ställe på nätet man kan beställa? hört att det är obligatoriskt på 800 så man är lite rädd :(

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
membran har jag redan bestält iaf för ett va trasigt. Men jag ska beställa ventiler också..

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
okej för annars så får man med membran, nya fjädrar och packningar, om det är någon som ska beställa rosfria kittet, berätta gärna vad ni fick pröjsa, själv så gav jag 2700 riks. Kan ju vara kul att jämföra från handlare till handlare :)

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
okej för annars så får man med membran, nya fjädrar och packningar, om det är någon som ska beställa rosfria kittet, berätta gärna vad ni fick pröjsa, själv så gav jag 2700 riks. Kan ju vara kul att jämföra från handlare till handlare :)
Jag köpte hela kittet av en här på forumet :) och jag gav 2000 har jag för mig och det va nytt.

vart köpte du membran till avgasporten?
Hos mulle på mpformance. Jag har dom kvar eftersom jag fick hela kittet så om du letar så får du gärna köpa dom av mig. Dom ligger kvar i org påsen.