Modifiera insug liberty 600

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hejsan!

Som några av er kanske vet så har jag bland annat petat ner en liberty 600 non ves i mitt chassie, och då blir det lite trångt mellan ena gasaren och styrstången så jag får inte dit nått luftfilter.. Därför undrar jag om det funkar att köra på denna lösning på min motor, eller blir det fel/dåligt flöde eller liknande?

Om jag kan köra med denna lösning så får jag ju plats med luftfilter samt kan flytta fram styrstången en bit :)

Obs, Lånad bild..

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
är det rätt dimension på slangarna mellan gasarna och insuget och att de är tätt så är de ingal problem..iaf inte för luften... starta och se.du lär märka om den går dåligt.

annars om du får dit förgasarn så kan du sätta en sån där nylon/vattenavstötande tyg som släpper igenom mkt luft direkt på förgasarn..du behöver itne ha filter.om du koller på ett orginalinsug så finns de inte mkt som heter filter..så får du dit förgasarn utan filter så sätt bara ett tyg rakt över hålen

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag får dit förgasaren precis, men får inte dit nått luftfilter eller kan flytta fram styrstången, och att bara sätta nån tygbit för förgasarna känns lite epigt, kan ju fortfarande suga i sig fukt osv skulle jag tro :)

Det jag menade med frågan var om det blev nått knas med flödet på soppan, luft får den ju inge mindre av om man kör på den där lösningen :)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Jag får dit förgasaren precis, men får inte dit nått luftfilter eller kan flytta fram styrstången, och att bara sätta nån tygbit för förgasarna känns lite epigt, kan ju fortfarande suga i sig fukt osv skulle jag tro :)

Det jag menade med frågan var om det blev nått knas med flödet på soppan, luft får den ju inge mindre av om man kör på den där lösningen :)

de är inte mer epikt än att köra med luftburk kan ja säga:)... och att den suger in fukt lär den ändå göra med dom där filtrena om du inte sätter damasker över filtrena så att dom ej får nå fukt på sig..plus att filter suger åt sig vatten och fryser och sätter igen:p

PLUS att de där tygen ej släpper igenom fukt/snö..vatten ska även rinna av de utan att åka igenom om de nu inte är stark stråle mot såklart.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag är fortfarande skeptisk till det där med tyg istället för luftfilter..

Men iallafall, har inte fått nått konkret svar på den rätta frågan :)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jaa du gör som du vill:p men som jag sagt så har man inte mkt till luftfilter på en standard maskin.de är ett glest skumgummi man har inte mkt mer än så...

vad de gäller insuget.testa? bara dra igång..ni har väl nån cm snö.bara fa ut å trycka på lite efter gatan:) lr palla upp arslet på skotern och hålla lite broms och ge fullt. du bromsar för att få lite motstånd på de hela:)..

men jag har mina aningar att den kommer få problem på högra sidan...även vänstra kan vara lite väl.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Har ju "snöskydd" original iallafall, och det håller ju även skiten borta :)

Men iallafall, tråden kan låsas då jag lyckades modifiera en original trippel luftburk idag och fick den att passa :)