Olika SLP skidor

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hittade ett par skidor till bra pris i USA.. Benämningen på dessa är(enligt säljaren): SLP Straight Line Trackers.. Vad är detta för skidor?
samt skillnad mot powder pro?

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
SLT - inte lika breda, inte lika djup köl. Typ ledskida skulle jag gissa. Billigare är dom dock.

PP - Bredare, djup köl. Funkar kanoners till både led och snö. Dyrare, men de är en mycket bättre skida helt enkelt. Många nöjda ägare.

Man brukar få de man betalar för, SLP PP dyrare för att den är bättre, mitt tips köp den du blir inte missnöjd.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
SLT - inte lika breda, inte lika djup köl. Typ ledskida skulle jag gissa. Billigare är dom dock.

PP - Bredare, djup köl. Funkar kanoners till både led och snö. Dyrare, men de är en mycket bättre skida helt enkelt. Många nöjda ägare.

Man brukar få de man betalar för, SLP PP dyrare för att den är bättre, mitt tips köp den du blir inte missnöjd.
Tack för snabbt och bra svar!!
Slt går dem jämföra med original??

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
orginalskidor är alltid sämre än eftermarknads.så om du jämför SLP med dina original så är de stoooor skillnad vilken än du tar.. men jag hade tagit PP iaf..har kört två säsonger med de och är supernöjd över dom..kan även tillägga att jag kör då med "Switchback 600 -05 originalskidor-Phazer FX originalskidor-CA Pro XT-CA pro Outlaw" visst CA vvar ja supernöjd över oxå..men enligt mig så är PPna skönaste å köra CA är snyggast=)

R

Robin

En inflik: SLP SLT skidan väger lika mycket som en gammal plåtskida, huvaligen vad tunga dem är.

D

Deleted member 6797

sen finns ju slp tri-keel 1 och slp tri-keel 2, hur är dom skidorna då?