Skydda garagegolvet?

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Har någon nått tips på vad man kan använda för att skydda golvet i garaget när man kör in och ut skotern?

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Har gjort dom här själva, då blir den lätt å flytta på inne i garaget också!

sånna finns å köpa

Sök på Rullbocksats!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
gjorde själv rullbocksats i trä.. men ett tips är å köpa lite "oxalit".(väldigt slitstark plast) dock riktigt dyr.men jävulskt bra skydd=)

D

Draken

Jag har lagt in såna här plattor över hela golvet,inte kantlisterna som jag länkar till utan det man fäster kantlisterna i.
http://www.jula.se/hornlister-2-pack-125796

Funkar fint och har man jämna och fina styrstål så är det bara köra in och ut,men är styrstålen defekta så kan det haka i och vara rätt irriterande men det är ju snabbt åtgärdat med en rondell.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de som är...mina styrstål är helt sprajtansnya..och dom när ja fick dom hade inte en hel chormant där under.utan två delade...ska tydligen vara då..så då hakar dom i.men plasten där är suverän:) glider som satan:)

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Tack för svaren!

Är det inte bökigt att hålla på med "vagnarna" när man ska in och ut med skotern?

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Tack för svaren!

Är det inte bökigt att hålla på med "vagnarna" när man ska in och ut med skotern?
Jag tycker det funkar riktigt bra. Men sätter bara under på skidorna sen kan man ta den under mattan när man har klätt av sig.. Man lyfter ju bara skidan fram och skjuter under plattan.. Går på några sekunder..

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Kör också med "vagnar".

Med tanke på hur enkelt det är och billigt måste jag rekomendera det.

Dessutom kan du knuffa skotern i sidled inne på golvet, mycket behagligt.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har också "vagnar" och funkar hur bra som helst. Helt klart värt pengarna.
När jag ska ha in min i garaget lyfter ja in skidorna i garaget och lägger dom där under skidorna sen kör jag in, och väl inne lägger jag den sista under mattan. Sen är de bara putta ut den.

Reactions: jajkobo

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
Vi har byggt egna "Rullvagnar", satt på snurrbara hjul på plywood och det funkar kanon! Inga skador och du kan flytta runt skotern hur du vill i garaget på ett enkelt sätt ;)

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Vi har byggt egna "Rullvagnar", satt på snurrbara hjul på plywood och det funkar kanon! Inga skador och du kan flytta runt skotern hur du vill i garaget på ett enkelt sätt ;)
Det är mest ut och in jag behöver något skydd, när den väl är inne så står den mitt i garaget ;)