Skoterträff I "Sundsvallsområdet"

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
det värkar ju som att de är några som är sugen på åkning iallafall men v10 är väll inte smartaste veckan?
Ja v10 var bara ett förslag, går väl utmärkt att ta de nån helg vilken vecka som helst i princip... bara de finns snö!!

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
Är det nån som är riktigt sugen och köra här hemma men inte kan sa sig upp till fjällen så har jag ett riktigt hett tips! Släng upp skotern på en släpvagn och kör till Armsjön (ca 3 mil söder om Sundsvall) och upp på skogsbilsvägarna där och lasta av och kör, kan meddela att det är mellan 40-60cm där uppe på höjderna och går alldeles strålande att köra. :D Dessutom vräker snön ner nu så det kommer nog va riktigt bra till helgen :)

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Är det nån som är riktigt sugen och köra här hemma men inte kan sa sig upp till fjällen så har jag ett riktigt hett tips! Släng upp skotern på en släpvagn och kör till Armsjön (ca 3 mil söder om Sundsvall) och upp på skogsbilsvägarna där och lasta av och kör, kan meddela att det är mellan 40-60cm där uppe på höjderna och går alldeles strålande att köra. :D Dessutom vräker snön ner nu så det kommer nog va riktigt bra till helgen :)
är det körbart där nu med riktig botten?

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
mena dä inte så kul att bara köra i puder där man inte vet hur de ser ut å så skrotar man skotern första svängen
Näe precis men där uppe är det mest fina skogsbilsvägar som är cirka 1,5-3 meter bred. Samtidigt så beror det på hur skoterkåt man är för det kanske kommer att hugga nångång ibland i skidan men jag är ändå tveksam för det är alltid helt andra snöförhållanden där uppe. Ni som inte har nått annat för er till helgen tycker jag ska ta skotran på en släpvagn och dra dit och ta en titt :D Jag ska nog upp och titta en sväng lördagen men dock för skojs skull för skotern står uppe i Åkersjön :p

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Näe precis men där uppe är det mest fina skogsbilsvägar som är cirka 1,5-3 meter bred. Samtidigt så beror det på hur skoterkåt man är för det kanske kommer att hugga nångång ibland i skidan men jag är ändå tveksam för det är alltid helt andra snöförhållanden där uppe. Ni som inte har nått annat för er till helgen tycker jag ska ta skotran på en släpvagn och dra dit och ta en titt :D Jag ska nog upp och titta en sväng lördagen men dock för skojs skull för skotern står uppe i Åkersjön :p
få se om man kanske åker dit en sväng då om man hittar dit å de inte blir så jävla kallt.
men finns de nå snöhögar eller nått som man kan lasta av mot?
har ganska högt flak och ingen ramp

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
få se om man kanske åker dit en sväng då om man hittar dit å de inte blir så jävla kallt.
men finns de nå snöhögar eller nått som man kan lasta av mot?
har ganska högt flak och ingen ramp
Jadu, det är ruskigt kallt just nu!
Beror på om dom har skottat själva huvudvägen upp vilket jag är ganska säker på och då borde det väl finnas nån lämplig snöhög. Jag ska dit imorrn och mäta snödjup så om du vill så kan du vänta med att ev köra på söndag så kan jag kolla upp det där imorgon :D

Idag var det en surgubbe som gnällde på oss skoteråkare, speciellt här i Njurunda men även menat i all allmänhet. Jag tycker att alla här ska slänga iväg en kommentar och visa att vi inte tänker acceptera att bli nerklampade av nån surgubbe som har lite att göra eller så skriver ni en insändare!
http://st.nu/opinion/ordetfritt/1.1655648

IQ-WIIK

Aktiv medlem
4 nov 2009
78
1
6
Njurunda
www.rwracing.se
Tjena!
Var och kikade förrut ovanför Armsjön och det var nästan 50cm på vissa ställen och fullt åkbart. Synd att man inte har sin egna maskin hemma! Det hade ialf kört 2 skotrar där och vi mötte ett gäng med 3 skotrar som var påväg dit också när vi åkte hem. För övrigt så var det bara -9 där uppe och tog även några bilder också..... Observera att de inte är tagen i nån snödriva

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tänkte liva upp denna tråd lite så den inte dör av! Någon som skall iväg och köra ngt i närheten i helgen? Vore kul om man kunde dra ngn sväng gemensamt några stycken?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Tänkte liva upp denna tråd lite så den inte dör av! Någon som skall iväg och köra ngt i närheten i helgen? Vore kul om man kunde dra ngn sväng gemensamt några stycken?
Det är väl bara bottenlös puder överallt nu.. ? om inte någon har sladdat upp nån led ?:dizzy:

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag har varit ute och kör lite och tycker det är helt klart körbart, har dock inte varit längre än här i njurunda trakterna så vet inte hur det är in åt?

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Tror dom ska komma igång med ledsladdning mot Ånge hållet nu snart men är en bit dit från svall ;)

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tror dom ska komma igång med ledsladdning mot Ånge hållet nu snart men är en bit dit från svall ;)
Tycker lederna som jag åkt i njurunda är helt okej, dock ingen som sladdat men det är typiskt sudnsvall standard på dem, guppiga o fina;).
¨
Om ngn som bor i närheten och skall ut i helgen så hojta till! Vore kul med lite sällskap!