http://www.babbittsonline.com/pages/catalogs/detail/44/743/2057/54431/1/0/0/70/218/730/4534/0/sway-bar-quick-disconnect-revxp-summit.aspxVart handlar man?
Fint!Har faktiskt precis köpt en sån, tänkte montera i morgon.
Annars räcker det att montera bort det här staget på ena sidan.Jag köpte en såndär annan modell, en kränghämmnings Quick disconnecter... dvs den går bara att TA BORT o inte sätta tillbaka... köpte min på en järnaffär
Passade fint på min renegade XR i alla fall.ja det står ju att det bara passar sumt men borde ju passa alla xp-maskiner?!
ja mer bilder och om det är lätt att ta av dem när dem är isiga och med stora skoterhandskar på..
Kung! ser bra ut! Tror det blir att beställa en!Lite dåliga snöförhållanden här i stockholm, men nästa helg bär det av norrut så då återkommer jag med en rapport om hur den funkar med handskar och is.
Lättare att manövrera utanför leden, lättare att "skråköra".Vad är det för fördelar med att koppla loss krängningshammaren?
Det borde funka, tror det räcker med m6. Det går ju ganska snabbt att skruva av staget som skitter original också. Räcker ju faktiskt att lossa en bult och tejpa fast det. Kostnad=0Är det någon som har testat att montera 2 vinkellänkar med låsbygel , och sett om de håller? Jag tycker att 2 sånahär m8 borde funka, det är visserligen inte lika lätt att demontera som original"talös"modellen med köper man 2 m8 på jula , så kostar det 98 kr
Testade du någon skrå körning? det är där du märker det mest, samt när du burkaround it:bigsmile:Nu i helgen var första gången jag testade staget till krängaren med snabbfäste. Funkar kanon att ta av och sätta på.
Enda problemet var att få bort den när blötsnön frös på kvällen, men inget stort problem.
Men om jag ska vara ärlig trodde jag skillnaden skulle vara större, men skillnad var det.