Har stött på ett litet problem med min Rave 800.
Felet är lokaliserat till vänster förgasare.
Vänster cylinder går snålt.
Har skruvat konstant i 3 dagar och provat allt och uteslutit allt till denna förgasare.
Så jag skruvade för hundrade gången av flottörhusen och alla munstycken. La ner dem i ett diesel bad, sprutade rent allt med tryckluft. Sen gick skoter kanonbra igen. Tills nästa gång jag startade, då gick den snålt igen.
Det visar sig genom att skotern blir jätte slö och orkar bara varva 7k i snön.
Extremt irriterande.
Problemet uppstod efter jag hade skotern i ett halvvarm(1-5+ grader) garage en natt för 4-5 dagar sedan. Körde ut den ur garaget dagen efter, några timmar senare skulle jag ut och åka, och då gick skotern skit.
Har K-Sprit i soppan.
Vad i min vänstra förgasare orsakar detta? Vart ska jag börja?
Jag har fått för mig att det är is någonstans, som smälte lite lätt under dieselbadet så den gick bra när jag satte ihop den igen. Sedan när den stått en timme, så har det frusit igen. Men vart är detta vatten/is? Och hur kan det överleva, dieselbad, k-sprit, förgasar förvärmning, och alla gånger jag vart lös med munstyckena. Har inte varitlös med nålmunstycket som huvudmunstycket sitter i då det verkar som man måste klyva hela förgasaren. Men jag har spolat och blåst där igenom massor med gånger.
Felet är lokaliserat till vänster förgasare.
Vänster cylinder går snålt.
Har skruvat konstant i 3 dagar och provat allt och uteslutit allt till denna förgasare.
Så jag skruvade för hundrade gången av flottörhusen och alla munstycken. La ner dem i ett diesel bad, sprutade rent allt med tryckluft. Sen gick skoter kanonbra igen. Tills nästa gång jag startade, då gick den snålt igen.
Det visar sig genom att skotern blir jätte slö och orkar bara varva 7k i snön.
Extremt irriterande.
Problemet uppstod efter jag hade skotern i ett halvvarm(1-5+ grader) garage en natt för 4-5 dagar sedan. Körde ut den ur garaget dagen efter, några timmar senare skulle jag ut och åka, och då gick skotern skit.
Har K-Sprit i soppan.
Vad i min vänstra förgasare orsakar detta? Vart ska jag börja?
Jag har fått för mig att det är is någonstans, som smälte lite lätt under dieselbadet så den gick bra när jag satte ihop den igen. Sedan när den stått en timme, så har det frusit igen. Men vart är detta vatten/is? Och hur kan det överleva, dieselbad, k-sprit, förgasar förvärmning, och alla gånger jag vart lös med munstyckena. Har inte varitlös med nålmunstycket som huvudmunstycket sitter i då det verkar som man måste klyva hela förgasaren. Men jag har spolat och blåst där igenom massor med gånger.