http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=33216 nya stiftJag vet inte men på tändstifften ser det ju ut som om det kunnat gått lite snålt.
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=33216 nya stiftJag vet inte men på tändstifften ser det ju ut som om det kunnat gått lite snålt.
och jag har dessutom skrivit att den har gått fett , går den snålt så är hela kolven sotig , går den ännu snålare så kan de spika så pass lite att bara sotet blästras bort längs ut på kanten , går det ytterligare snålare så spikar det så mkt att kolvtoppen smälter och flyger ut i pipan då skär det !
- det är när den går snålt som kolvarna sotar , en blank kolvtopp är en motor utan effekt eller som går fett , som jag skrev tidigare det är först då det spikar (syns direkt) som kolven hettas upp så mkt att den skär (oftast 4-punkts skärning) , de kan även spika i mellregistret eller så kort tid på toppvarv utan att den inte hinner nypa men det syns på kolven , den snåla kolven på bilden har sotet börjat blästras bort av detonation ......Sen så kan det väll vara på så sätt att den gått fett så att kolvarna sotar för att sedan börja gå snålt utan att kolven hinner bli blästrad som du skriver och det varmnyper.
.
ja det kan man aldrig veta.. jag kan juh lika gärna haft nå skit i nån spridare så den har gått snålt som f*n en mil eller 2 för att sen gå tillbaka till f7fet =).Skulle kunna sätta pengar på att det där är förra ägarens fel. Skotern har garanterat snöskurigt/nypt tidigare och dom har helt enkelt slarvat när dom gjort i ordning cylindrarna igen. För som sagt den har redan gått för fett så inte där skon klämmer.