Eloxering av aluminium

Froggen

Medlem
8 sept 2005
6
0
1
Hej
Är det någon som känner till en firma som eloxerar eller anodiserar aluminium (känner inte till skillnaden men det blir snyggt), skall färga mina boggieskenor och behöver tips!
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Hej
Är det någon som känner till en firma som eloxerar eller anodiserar aluminium (känner inte till skillnaden men det blir snyggt), skall färga mina boggieskenor och behöver tips!
Det finns en firma i Robertsfors som eloxerar, kanske inte närmast för dig.. Men gjuten alu vill de inte eloxera utan då blir det pulverlack. Så skenorna måste du pulverlacka.
 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Det finns en firma i Robertsfors som eloxerar, kanske inte närmast för dig.. Men gjuten alu vill de inte eloxera utan då blir det pulverlack. Så skenorna måste du pulverlacka.
jag bor 1 mil från robertsfors och har sett några eloxerade grejer hemma hos en kille som jobbar där han har gjort pallar som han har i sin bad tunna som är eloxerade i lite olika färger tex gul/guld,blå,röd osv dom är faktiskt grymt snygga. kan starkt rekkomendera dom om ni ska eloxera nånting

tror företaget heter danod
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Det finns en firma i Robertsfors som eloxerar, kanske inte närmast för dig.. Men gjuten alu vill de inte eloxera utan då blir det pulverlack. Så skenorna måste du pulverlacka.
Vad heter de och har de en hemsida, de är väl närmast Norrbotten antar jag eller finns det någon i fyrkantenområdet, någon som vet?