44mm matta på xcr 600 - 96

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Hej skulle villa byta matta till en 44mm fullblocks matta på min polaris.
Är det någon som vet vad som måste göras innan jag sätter dit den?=).
Jag har hört att jag måste höjja den och byta drivhjul fram.
Är det så eller?
vettiga svar tack.

MVH: Modin

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
18
Örnsköldsvik
Ta en träkloss och kapa den så den blir 44mm hög, sätt fast den på mattan sen drar du runt den ett varv och se om det styper någonstans..

Har du kylare i tunneln så se till att kolla så att den inte styper i dom också, men är det bara kylarna som styper så är det bara kapa mattan, kan skicka en bild på hur man ska kapa mattan om du inte fattar vad jag menar..

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
Inga problem med 44mm matta på XCR 600, ta bara bort nitskydden som går i tunneltaket om dom nu sitter kvar, helt onödiga att ha om man kör utan nitar

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Inga problem med 44mm matta på XCR 600, ta bara bort nitskydden som går i tunneltaket om dom nu sitter kvar, helt onödiga att ha om man kör utan nitar
Okey ska kolla om dom sitter kvar=) så du tror inte jag behöver höjja den och tjafsa?=P

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
33
Bollnäs
Ta en träkloss och kapa den så den blir 44mm hög, sätt fast den på mattan sen drar du runt den ett varv och se om det styper någonstans..

Har du kylare i tunneln så se till att kolla så att den inte styper i dom också, men är det bara kylarna som styper så är det bara kapa mattan, kan skicka en bild på hur man ska kapa mattan om du inte fattar vad jag menar..
ne kylarna har jag flyttat under fotstegen=) ska testa det där med trä klossen tack så mycket för hjälpen=).. så jag behöver inte höjja den eller byta drivhjul som alla säger?=P