Skoter för 50-70k?!

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Kör en pro x2 600 nu men planerar redan nu för byte till bättre skoter. Köpet kommer ske i höst.

Kollat på dessa; Mxz rev 500ss 05-06, Mxz rev 600 sdi 05-06, Arctic Cat F6&F7 -06, RC 600 sdi -06.

I värsta fall skulle jag kunna tänka mig att lägga stålar på en dyrare maskin såsom X-rs 600 sdi -07, RC 600 sdi -07 eller Iq dragon 700 -07

Mitt körsätt är intensivt; skidres, hopp och mycket utanför leden. Då kan man tycka att en ski-doo/lynx passar mig men är dom så pålitliga? Älskar min polaris nu men skidtrycket är så förbannat hårt då det är en ledracer, vilket suger om man vill upp på rullen!

OT, hört att IQ 600 HO/CFI 07orna ska vara riktigt framtunga och skitsvåra å köra på rullen. Skitsnack eller sanning?

Jobbar hela sommaren (är student) och kommer att ha ungefär 90 000 i banken men vill absolut inte lägga alla pengarna på en skoter, för grejer och soppa tar sin del av kakan.. Därför är en IQ rr uteslutet. Intresserat mig men har inte råd!

Är öppen för förslag men tänk på att jag vill ha en skoter som lämpar det körsätt jag efterfrågar och motivera valen!

Med vänlig hälsning
Peter

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
nog ska ski-doo/lynx:arna hålla för att hoppa och leka med. det är riktigt fin maskiner men dom andra du tittat på är väl rktigt fina också.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Förstår inte riktigt varför t.ex IQ rr går bort, en sån bör du lätt hitta för 60k.
Samma sak gäller x-rs 600, men dessa går ju bort då folk begär sådana fantasipriser.

Nej höj ribban och siktet lite högre.

Alla "dagens" skotrar går att åka rulle med, dvs skitsnack.

Nej lyft blicken och börja kika på TNT, IQ RR eller kanske tillochmed Nytro.
För 70 tusen behöver man inte köra gamla reven, inte en dag i veckan.

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
Sv: Skoter för 20-25 tusen

har någon nå bra tips på en skoter för runt 20 - 25 tusen som går br att köra i lössnö och leka lite med har funderat på en mxz eller finns det nå bättre ?? :D :hmmmm:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Sv: Skoter för 20-25 tusen

har någon nå bra tips på en skoter för runt 20 - 25 tusen som går br att köra i lössnö och leka lite med har funderat på en mxz eller finns det nå bättre ?? :D :hmmmm:

enduro och mxz är fina skotrar. men tråden handlar inte om det nu utan lite dyrare grejjer.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Förstår inte riktigt varför t.ex IQ rr går bort, en sån bör du lätt hitta för 60k.
Samma sak gäller x-rs 600, men dessa går ju bort då folk begär sådana fantasipriser..
Det där med att hitta en Iq 600rr för 60k tycker jag är helt omöjligt än om det är ett rimligt pris. Men som du säger är ju äckliga fantasipriser.