Olja i Luftburken på F7efi -03

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Från det ena till det andra, jag har en bekant som har HELA luftburken med olja (han sa över en liter :afraid: ), vad orsakar detta?? reedsen är hela och sluter tätt (va det första jag sa att han skulle kolla upp).

print_me

Ny medlem
10 jan 2009
4
0
1
Järvsö
om oljebehållaren sitter ihop med luftburken. så kolla så olje behållaren inte e spruken:s Har själv varit med om det där å innan ja hittade sprickan som va orsaken till allt... har fogat ihop sprickan med en limfog silicon blandning som tål olja å vatten isv!!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
om oljebehållaren sitter ihop med luftburken. så kolla så olje behållaren inte e spruken:s Har själv varit med om det där å innan ja hittade sprickan som va orsaken till allt... har fogat ihop sprickan med en limfog silicon blandning som tål olja å vatten isv!!
Detta är en F7 då luftburken sitter framför motorn i nosen medans oljebehållaren sitter framför tanken. dvs på varsin sida av motorn........

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Låter ju helt sjukt. Är ni säkra på att det är tvåtaktsolja från motorn som har hamnat där?
Första gissningen är ju att nån har jävlats med honom. Kan inte se hur det ska kunna hamna olja där och särskilt inte SÅ mycket.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Va dit i dag o kika det va kanske 2 -3 deciliter i botten o ja mycket riktigt det va 2tolja med lukt av bensin, men det verkar jävla skumt att spjällhuset skulle skicka soppa bakåt =)
nåja rengöring o köra vidare =)

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det brukar vara ganska keltigt och geggigt av olja och bensin i burken vilket är helt normalt , 2-3 dl har jag dock aldrig varit med om inte heller över en liter ...

Perran

Medlem
3 feb 2010
12
0
1
Falun
har samma på min F6 -06. fast inte lika mycket.. pratade med skoterhandlaren och han sa att det skall ligga (lite) olja i burken för att fånga upp "skit" så det inte kommer in i motorn.