Måste man bestycka om?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Tja jag har en Rev 600 HO tänkte höra om man måste bestycka ner skotern ifall man nu ska köpa Boysen Reeds ett V-kit & 44 matta?

// Tomas

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Måste vet jag inte, men jag köpte nyss boyesen till min arctic och i den manualen står det att dom kan tendera att gå lite tunnare på lågfarten men lite fetare på huvudmunstycket. Men jag vet inte om det bara gäller just den modell av reeds som passade min maskin

scrapis

Välkänd medlem
30 nov 2008
110
0
6
Vännäs
V-kit och 44 matta ska inte direkt göra så motorn går snålare eller fetare, och vanligast så brukar man inte behöva bestycka om när man sätter dit Boyesen reeds.
Men som Graesvik nämner så burkar det stå i manualen om dom vill ha mer eller mindra soppa på dom olika registrerna, men för att vara på den säkra sida så kan du kolla tändstiften så att den varken går för fett eller för snålt

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
V-kit och 44 matta ska inte direkt göra så motorn går snålare eller fetare, och vanligast så brukar man inte behöva bestycka om när man sätter dit Boyesen reeds.
Men som Graesvik nämner så burkar det stå i manualen om dom vill ha mer eller mindra soppa på dom olika registrerna, men för att vara på den säkra sida så kan du kolla tändstiften så att den varken går för fett eller för snålt
Ok då ska jag göra så! =)

// Tomas

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Du måste titta på tändstiften och följa dom så ser du hur den går. vita stift, går magert, svarta stift går fett och bruna stift går bra