Hjälp med inkoppling av nya SNOPRO handtagsvärmare?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Tja jag har en Rev 600 en 03:a har höjt & bytt ut styret nu,har även inhandlat ett handtagsvärmar kit med 3 kablar som dom sa i butiken va för hög & låg,som orginal,hur kopplar man in dessa?
Det sitter 3 kablar på dom nya & på dom gamla vet jag inte än men bör va 3 där också, på dom nya är det 1 vit,1 röd & 1 blå vad är vad? Skall dessa lödas fast i själva handtaget?
Någon som har en bild eller kopplings schema?`

Tacksam för svar!

// Tomas

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
1 kabel är till strömkälla, och de två andra (hög och låg) ska till en switch så du kan ändra mellan (hög och låg)

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
1 kabel är till strömkälla, och de två andra (hög och låg) ska till en switch så du kan ändra mellan (hög och låg)
Ja de har jag förstått men vilken kabel är vad? =) & sen undrar jag om det är i själva handtaget man skall löda fast dessa i?

// Tomas

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Ang vilken slinga/kabel som är va är det bara att titta på slingan och följa den till kabeln, syns ganska väl om har bra ljus....

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Ok får ta & kolla de,men på alla kablar så går det slinger juh?

// Tomas
Ja, men en utav dom går till båda slingorna skulle tippa på den vita. och de blir ju då jord och sedan har du hög och låg på dom andra två.

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ja, men en utav dom går till båda slingorna skulle tippa på den vita. och de blir ju då jord och sedan har du hög och låg på dom andra två.
Japp har fått reda på vilka kablar som är vad nu med hjälp av Duells =)

// Tomas

crutonic

Ny medlem
29 jan 2011
2
0
1
Hej!

Har mätt upp mina och kommit fram till att:
Svart = Jord
Orange = Hög
Lila = Låg