Jag kör en Nuvi 500 den är vattentät till 1m jup om jag inte minns fel. Den passar perfekt till skoter och det är bra pris tror jag gav 1600 för den.
Och fästet jag länkade till vet jag inte om det finns till fler modeller. Det är överlägset. Bara av den anledningen skulle jag köra nuvi 500.
Innan jag köpte den läste jag diverse forum och resensioner om den där folk skrev den är helt oanvändbar som gps mm. men det är bara för dom inte kan med den. Håller med om att det finns dåligt med instruktioner. Men man får testa sej fram så lär man sej hur den fungerar.
Jag har ställt in den nu så den drar ett blått streck där man kört. Då hittar du alltid hem och du kan spara det som spår som du kan redigera i datorn och lägga till i kartan. och spara favorit plattser. och framför allt att den kan visa kordinater så vid en t.ex olycka kan du uppge exakt possiton
Jag har ritat ett koppling shema nu men det går inte ladda upp det så jag måste konvertera filen när jag hinner.
Så här blev monteringen!
Har ingen varvräknare så jag satt den där. Dock sitter den plasten ganska löst så jag la lite silicon på baksidan så det skulle bli stabilt.
Annar kan man bara bygga en plåt och dra fast i överfallsbultarna till styret som man skruvar fästet i =)
Angående att montera 12 volts uttag.
Om det är framdraget som du skriver så är det garanterar likspänning eftersom alla 12 volts prylar är avsädda för bilar som alltid har likspänning.
Dock rekomenderar jag inte att köra gpsens original strömförsörjings kable genom ett 12volts uttag på skotern for dom är byggda för innomhus bruk. alltså inte vattentät på något vis. Och kontakten till gps:en är inte häller tätad på den som den är på den som följer med till fästet.
Men om ni har framdragna kablar för 12volts uttag är det ju ännu enklare att koppla in gps:en där